Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen Jumpy

Citroen Jumpy

Ikona samochodu

Citroën Jumpy to samochód dostawczo-osobowy średniej wielkości produkowany przez koncern PSA przy współpracy z Fiatem. Jego bliźniaczymi modelami są Peugeot Expert i Fiat Scudo.

I generacja weszła na rynek w 1994 roku i powstała na bazie większego vana – Evasion. Auto występowało w różnych wersjach nadwoziowych, 4- i 5-drzwiowych przy 2 różnych rozstawach osi. Oferowano furgony, wersje towarowo-osobowe oraz typowego osobowego minivana, który mógł pomieścić od 5 do 9 osób. Ładowność wynosiła w zależności od typu do 985 kg, a wersje dostawcze miały od 4 do 5 m³ przestrzeni ładunkowej.

W 2004 roku Jumpy przeszedł facelifting, który przyniósł widoczne zmiany stylistyczne, a lekkiej modyfikacji uległo także wnętrze. Pod maską znalazły się głównie silniki wysokoprężne – 1.9D (69 KM), 1.9TD (90 KM), 2.0 TD (94 KM) i 2.2 TD (120 KM), a jedyna jednostka benzynowa miała pojemność 1,6 litra i osiągała moc 80 KM. Napęd był przenoszony na przednią oś za pośrednictwem 4-biegowego automatu lub 5-stopniowej skrzyni manualnej.

W 2007 roku wprowadzono na rynek II generację Jumpy, który zdobył tytuł International Van of the Year 2008. Tym razem inżynierowie zdecydowali się na zastosowanie wyłącznie silników wysokoprężnych – czterech w wersji osobowej i trzech w wersji dostawczej. W obu przypadkach dostępne były silniki 1.6 HDI (90 KM), i 2.0 HDI (120 i 136 KM), a od 2011 roku w wersji osobowej dostępna był jeszcze 2-litrowa, 163-konna jednostka.

Jumpy można było zamówić z pneumatycznym zawieszeniem, które znacznie ułatwiało załadunek. Jeśli chodzi o wersje nadwoziowe, było podobnie jak w I generacji – dostępny był jako furgon (o przestrzeni ładunkowej do 7 m³) oraz wersja osobowa zdolna przewieźć do 9 osób, a także można było zamówić Jumpy jako platformę do zabudowy.

W 2012 roku auto przeszło lifting, podczas którego przemodelowaniu uległ przedni pas, a nowością w wyposażeniu był system kontroli trakcji o 4 trybach pracy – normal, All-terrain, Snow oraz Sand.

W 2015 roku zaprezentowano osobową wersję Jumpy o nazwie SpaceTourer, która weszła na rynek jesienią 2016 roku. Wersje dostawcza pozostała jednak w ofercie francuskiej marki.

Rywalami Citroëna Jumpy są m.in. Volkswagen Transporter, Opel Vivaro i Renault Traffic.

Citroen Jumpy - generacje

Ikona samochodu

Citroen Jumpy I (1994 - 2006)

Ikona samochodu

Citroen Jumpy II (2007 - )

Citroen Jumpy - powiązane artykuły

Nie poznasz, że to ten model Citroëna. Wygląda jak klasyk

Nie poznasz, że to ten model Citroëna. Wygląda jak klasyk

Citroën 2CV to model, którego na pewno zna każdy fan motoryzacji. Ten kultowy już wóz produkowany był przez ponad 40 lat, co przełożyło się na niecałe 4 mln stworzonych egzemplarzy. Wśród dostępnych wersji znalazły się nie tylko auta osobowe, ale też użytkowe furgony 2CV AU. Wraz z karoseryjną firmą Caselani francuska marka postanowiła na nowo wskrzesić furgonetkę 2CV, bazując na... współczesnym modelu Berlingo!

Nowe Fiaty Scudo i Ulysse - klonowanie z sukcesem

Nowe Fiaty Scudo i Ulysse - klonowanie z sukcesem

Znów doczekamy się średnich dostawczych Fiatów produkowanych we Francji. Po kilku latach przerwy Włosi skorzystają z dawnej fabryki Citroena i Peugeota, by rozpocząć produkcję nowych modeli Scudo i Ulysse. Będą to dobrze znane dostawcze modele stworzone jeszcze przez PSA.

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Są różnej wielkości, ale jedną cechę mają wspólną - stworzono je do ciężkiej pracy. Przedstawiamy ofertę dostępnych na polskim rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Koncern Stellantis szykuje auta na wodór. W salonach pojawią się w tym roku!

Koncern Stellantis szykuje auta na wodór. W salonach pojawią się w tym roku!

Miłośnicy samochodów elektrycznych zasilanych wodorem będą mieli w czym wybierać. Jeszcze w tym roku modele z wodorowymi ogniwami paliwowymi pojawią się w salonach Citroena, Opla i Peugeota. Wbrew pozorom nie będą jednak konkurować z Toyotą Mirai.

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Wystarczyło sięgnąć po najnowszą procedurę badań, by okazało się, że nie wszystkie z najpopularniejszych w Europie aut dostawczych są godne polecenia pod względem bezpieczeństwa. Spośród 19 przebadanych modeli wytypowano 5, których zakup nie jest obecnie zalecany przez Euro NCAP.

Citroen, Opel i Peugeot - 7 nowych akcji serwisowych w Polsce

Citroen, Opel i Peugeot - 7 nowych akcji serwisowych w Polsce

Popularne modele koncernu PSA muszą trafić do serwisu. Wszystko ze względu na problemy z pasami bezpieczeństwa oraz układami hamulcowym i paliwowym, jakie występują w Citroenach Spacetourer i Jumpy, Oplach Vivaro C i Zafira Life 2020 oraz Peugeotach Traveller i Expert 4.

Ponad 140 nowych samochodów dla Straży Granicznej

Ponad 140 nowych samochodów dla Straży Granicznej

Najbardziej wysłużone pojazdy kończą służbę w Straży Granicznej. W ramach dwuletniego projektu o wartości ponad 18 milionów złotych funkcjonariusze zyskali nie tylko nowe oznakowane radiowozy, ale także m.in. skutery śnieżne.

Citroen Jumpy. Dostawczak z nutą vana

Citroen Jumpy. Dostawczak z nutą vana

Zgodnie z trendem ostatnich lat najnowsze samochody dostawcze są coraz ładniejsze, a poziomem wyposażenia i komfortem niemal dorównują autom osobowym. Nie inaczej jest w testowanym Citroënie Jumpy.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test