Crossfire Roadster zajął myśli projektantów Chryslera właściwie od chwili, gdy podczas salonu NAIAS 2001 zaprezentowano pierwszy koncepcyjny model Crossfire coupe.

Pomimo dodatkowych wzmocnień nadwozia masa Crossfire Roadstera wzrosła zaledwie o 36 kg w porównaniu z masą wersji coupé. Chrysler Crossfire Roadster posiada całkowicie niezależne zawieszenie kół przednich i tylnych oraz potężne hamulce tarczowe o znacznej średnicy (300 mm z przodu oraz 278 mm z tyłu) z systemem przeciwblokującym ABS. Wyposażenie standardowe obejmuje system wspomagania hamowania awaryjnego (BAS), system kontroli trakcji dla wszystkich prędkości (TCS) oraz program elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP).

Pokrywa bagażnika Roadstera mieści  ruchomy spojler z dodatkowym stopem, podnoszący się samoczynnie po przekroczeniu prędkości 100 km/h. Wytwarzając dodatkową siłę docisku działającą na tylną część pojazdu, spojler powoduje wzrost przyczepności opon do podłoża, a tym samym podnosi stabilność jazdy.

Do jazdy z "wiatrem we włosach" dach składa się w ciągu 22 sekund. Trzeba tylko pociągnąć i obrócić centralny uchwyt na ramie szyby czołowej (odblokowują się zaczepy dachu i opuszczają szyby boczne) oraz wcisnąć przycisk na konsoli centralnej. Dalej już działa elektryczny mechanizm: otwiera sztywną pokrywę (tonneau), składa powłokę dachu - a następnie zamyka tonneau pojemnika wygładzając w pełni linię karoserii. Tylne okno powłoki dachu Roadstera wykonane jest ze szkła i ma ogrzewanie elektryczne.

Przy swej nisko osadzonej i unikalnie rzeźbionej sylwetce Crossfire Roadster niewiele różni się od "bratniego" coupé. Pod maską tętni 3,2-litrowy silnik V-6 o mocy 160 kW (218 KM) i momencie 310 Nm, napędzający koła tylne poprzez sześciostopniową przekładnię manualną lub pięciostopniową przekładnię automatyczną z funkcją ręcznej zmiany biegów w trybie AutoStick.

Podobnie jak coupé, Chrysler Crossfire Roadster jest prawdziwym samochodem sportowym o prędkości maksymalnej ponad 240 km/h i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 6,5 sekundy. Równie imponująca jest skuteczność hamowania: z prędkości 100 km/h Roadster zatrzymuje się na dystansie 38 metrów.

Wyrafinowany wystrój kokpitu Roadstera Crossfire jest kontynuacją stylizacji nadwozia. Centralny "kręgosłup" zewnętrzny zaznacza się również na tunelu centralnym, gałce selektora biegów oraz na tablicy przyrządów. Fotele pokryte są szlachetną skórą, a na zagłówkach wytłoczono logo marki Chrysler. Wyłącznik zapłonu znajduje się tablicy przyrządów a nie - jak zazwyczaj - na kolumnie kierownicy.

Precyzyjne i stylowe "zegary" mają biało-czarne tarcze w czarnej oprawie

i srebrnych obramowaniach. Metalizowana konsola centralna opada od szczytu deski rozdzielczej poprzez środek kabiny na tunel środkowy, rozdzielając obie strony kokpitu. Srebrne akcenty dekoracyjne rozmieszczono w całym wnętrzu pojazdu, m.in. na poszyciu drzwi, kole kierownicy oraz tablicy przyrządów.