Po latach doczekaliśmy się nowej generacji, która już nie wzbudza tyle kontrowersji na drodze. Z całą pewnością auto ma już poprawny design nadwozia, a także znacznie zmieniło się jego wnętrze i dostępne wyposażenie. Wciąż jednak jest stosunkowo tanie, bo polska oferta rozpoczyna się już od 33 900 zł.
Dacia Logan MCV SCe 75 – wnętrze
Deska rozdzielcza nie jest futurystyczna, bo trudno w niej nie dostrzec dawnego designu Dacii Logan. Producent jednak oferuje bogate wyposażenie jak m.in. system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym (za dopłatą 950 zł), kamerę cofania z systemem wspomagania parkowaniem tyłem (1500 zł).
Fotele i siedzenia być może nie zadowolą użytkowników Audi i Mercedesa, ale ich zaletę docenimy dopiero podczas dłuższych podróży. Testowym autem pokonaliśmy trasę ponad 1300 km i nikt z trójki pasażerów nie narzekał na ból kręgosłupa ani na brak komfortu. Zarówno przednie fotele, jak i tylne siedzenia należą do tzw. kanapowego typu, a to nie musi się wszystkim podobać. Są jednak tacy, którzy właśnie taki typ siedzeń cenią bardziej od nowoczesnych rozwiązań.
Dacia Logan MCV SCe 75 – trzycylindrowa jednostka napędowa
Tym razem mieliśmy okazję testować najsłabszą w ofercie jednostkę napędową. Otwarcie trzeba przyznać, iż nie jest to silnik zapewniający dynamiczną jazdę. Nie oczekujmy od niego dobrego przyspieszenia. Przy wyprzedzaniu innych pojazdów na trasie, gdy jedziemy przykładowo prędkością 90-100 km /h, sporo trzeba się namęczyć.
Natomiast naszym zdaniem silnik ten jest wystarczający do jazdy miejskiej, gdzie już taka dynamika nie jest wymagana.
O średnim zużyciu paliwa (5,5 l w ruchu mieszanym) podawanym przez producenta możemy zapomnieć. Podczas jazdy testowej na długim dystansie osiągnęliśmy średnie zużycie 6,5 l/100 km, a to oznacza, że urlopowa wyprawa nie będzie wymagała od nas częstych wizyt na stacjach paliw. W mieście uzyskaliśmy średnią 8,5 l/100 km. Zbiornik paliwa o pojemności 50 l przy spokojnej jeździe wystarcza na pokonanie dystansu ponad 700 kilometrów.
Trzycylindrowa jednostka napędowa Dacii pracuje stosunkowo cicho i nawet podczas jazdy z prędkością 120-130 km/h nie staje się zbytnio hałaśliwa.
Dacia Logan SCe 75 – funkcjonalne wnętrze
Z cała pewnością na wyróżnienie zasługuje pojemny bagażnik, który oferuje aż 573 l, a po złożeniu oparcia tylnego siedzenia wzrasta do 1518 l. Tylne oparcia są dzielone, co pozwala na wykorzystanie dowolnej ich konfiguracji.
Dacia Logan SCe 75 – podsumowanie
To jeden z ciekawszych modeli w ofercie rumuńskiego producenta. Może nie jest to auto zbyt nowoczesne, ale w aktualnej ofercie posiada bogate i praktyczne wyposażenie dodatkowe. Atrakcyjne cenowo, a przy tym funkcjonalne. Minus, to zbyt słaba podstawowa jednostka napędowa, która jednak jest w stanie zadowolić użytkowników niewymagających od auta zbyt dynamicznych osiągów.
Dacia Logan SCe 75 - dane techniczne
Pojemność skokowa rodzaj silnika | 998 cm3, R3 |
Moc | 73 KM przy 6 300 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 97 Nm przy 3 500 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 5-biegowa ręczna, napęd na przód |
Prędkość maksymalna | 158 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,7 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,4 l/100 km (producent) |
Długość | 4501 mm |
Szerokość | 1733 mm |
Wysokość | 1521 mm |
Rozstaw osi | 2635 mm |
Cena | od 33,9 tys. zł |