Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Diagnostyka komputerowa

Diagnostyka komputerowa

Problem z kontrolką Check Engine? Sprawdziliśmy, jak działa popularny polski program do diagnostyki samochodowej
Eksploatacja

Problem z kontrolką Check Engine? Sprawdziliśmy, jak działa popularny polski program do diagnostyki samochodowej

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Kontrolka silnika, czyli "check engine" – czy trzeba się jej bać?
Eksploatacja

Kontrolka silnika, czyli "check engine" – czy trzeba się jej bać?

Co można podłączyć do gniazda OBD?
Eksploatacja

Co można podłączyć do gniazda OBD?

Gniazdo układu diagnostyki pokładowej auta ma więcej zastosowań niż tylko odczytywanie za jego pośrednictwem błędów zapisanych przez komputer. Na rynku przybywa gadżetów podłączanych do gniazda OBD

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Diagnostyka samochodowa — czy i jak można wykonać ją we własnym zakresie
Eksploatacja

Diagnostyka samochodowa — czy i jak można wykonać ją we własnym zakresie

Od badania parametrów pojazdu, po weryfikację kondycji płynu hamulcowego — to tylko część możliwości, jakie zapewniają urządzenia przeznaczone do szeroko pojętej diagnostyki pojazdu. Na rynku dostępnych jest wiele urządzeń, z których mogą skorzystać nawet mechanicy amatorzy, a które pozwalają w pełni zadbać o swój samochód.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Sprzedawał nielegalne oprogramowanie do diagnostyki aut. Dostał 117 zarzutów
Aktualności

Sprzedawał nielegalne oprogramowanie do diagnostyki aut. Dostał 117 zarzutów

Policjanci z Leszna (woj. wielkopolskie) skierowali do miejscowej prokuratury akt oskarżenia przeciwko mieszkańcowi Głogowa. Mężczyźnie przedstawiono 117 zarzutów dotyczących handlu testerami z nielegalnym oprogramowaniem do diagnostyki samochodów. Podejrzanemu grozi do 5 lat więzienia.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Obsługa aut 25 lat temu i dziś. Kiedyś było lepiej?
Eksploatacja

Obsługa aut 25 lat temu i dziś. Kiedyś było lepiej?

Nowe auta są coraz bardziej skomplikowane – to fakt! Mają też przez to o wiele więcej podzespołów, które mogą się popsuć i których obsługa wymaga specjalistycznego sprzętu i wykwalifikowanych fachowców, choć do warsztatów powinny trafiać rzadziej.

ECU - elektroniczny strażnik pracy samochodu
Eksploatacja

ECU - elektroniczny strażnik pracy samochodu

Wraz z postępującą techniką i coraz to nowszymi rozwiązaniami wspierającymi motoryzację, inżynierowie odnajdują intrygujące rozwiązania, które usprawniają pracę samochodu. Od wielu lat większy nacisk kładzie się na informatyczne rozwiązania, będące gwarancją wydajności i niezawodności. Obecnie niemal każdy proces zachodzący w samochodzie jest kontrolowany za pomocą urządzeń elektronicznych, takich jak ECU. W jaki sposób to przebiega? Jakie korzyści płyną z nowoczesnych rozwiązań?

CDS - system, dzięki któremu można poznać tajniki samochodowych awarii
Eksploatacja

CDS - system, dzięki któremu można poznać tajniki samochodowych awarii

CDS jest ogromnym ułatwieniem dla mechaników podczas diagnozowania usterek. Współczesne samochody są wyposażone w elektronikę, która wraz z upływem lat jest cyklicznie rozbudowywana, wykonując więcej zadań. Utrudnia to odszukanie winowajcy określonego problemu, a więc przedłuża i komplikuje przeprowadzenie badania. Jednakże systemy diagnostyczne też ulegają rozbudowie i z pomocą przychodzi CDS.

Materiał promocyjny
Co to jest Pass Thru, czyli jak korzystać z możliwości zarezerwowanych do niedawna dla ASO?
Porady dla warsztatów

Co to jest Pass Thru, czyli jak korzystać z możliwości zarezerwowanych do niedawna dla ASO?

Odesłać klienta z kwitkiem do konkurencji to jedna z gorszych sytuacji, jakie mogą zdarzyć się w warsztacie. Taki klient może już nie wrócić! Tymczasem nadal często tak się dzieje w serwisach nieautoryzowanych, kiedy trafia do nich stosunkowo młode auto, do którego obsługi niezbędny jest dostęp do oprogramowania, którym dysponuje producent. Tyle, że zwykle nie ma wcale powodu, żeby odsyłać klienta do droższego ASO, bo większość procedur można wykonać również w niezależnym serwisie.

Sprawdź, zanim wymienisz!
Eksploatacja

Sprawdź, zanim wymienisz!

Niejeden właściciel auta wydał niepotrzebnie kilka albo kilkanaście tys. zł na naprawę silnika Diesla, bo warsztat zdiagnozował problem na ślepo lub tylko na podstawie komputera. A jak to powinno wyglądać?

Masz komputer, naprawisz auto
Eksploatacja

Masz komputer, naprawisz auto

Czy złącze diagnostyczne oraz program do kasowania błędów za 100 zł wystarczą, by naprawić auto? Sprawdziliśmy to podczas szkolenia przeprowadzonego przez firmę Bosch.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy sterownik silnika można naprawić?
Eksploatacja

Czy sterownik silnika można naprawić?

W przypadku zdiagnozowania awarii jakiegokolwiek podzespołu elektronicznego autoryzowane warsztaty mają tylko jedną receptę: wymiana na nowy! Tymczasem prawdziwi fachowcy potrafią pomóc znacznie taniej, naprawiając zepsute sterowniki

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Skaner diagnostyczny w telefonie lub tablecie
Eksploatacja

Skaner diagnostyczny w telefonie lub tablecie

Za 50 zł można kupić urządzenie, które może zmienić tablet lub smartfon w sprzęt diagnostyczny do samochodu. Za diagnostykę w profesjonalnym warsztacie trzeba zapłacić 200-300 zł. Co można odczytać na ekranie smartfona i jak działa tani interfejs.

Komputerowa diagnostyka usterek - to nie jest takie proste
Kupno i Sprzedaż

Komputerowa diagnostyka usterek - to nie jest takie proste

Testery usterek, zwane popularnie komputerami diagnostycznymi, stają się powszechnym wyposażeniem warsztatów samochodowych wszelkiego rodzaju. Nie ma od tego ucieczki - współczesne samochody wprost nafaszerowane są sterownikami elektronicznymi.

Maszyna nie wystarczy
Eksploatacja

Maszyna nie wystarczy

Testery usterek, zwane popularnie komputerami diagnostycznymi, stają się powszechnym wyposażeniem warsztatów samochodowych wszelkiego rodzaju. Nie ma od tego ucieczki - współczesne samochody wprost nafaszerowane są sterownikami elektronicznymi.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.