Kabina pasażerska pozostała nienaruszona. Struktura deski rozdzielczej zagraża kolanom i udom kierowcy i pasażera. Za zderzenie czołowe BMW X3 ważące 1745 kg otrzymało 12 punktów na 16 możliwych.

Zderzenie boczne

Podczas zderzenia bocznego i uderzenia w słup tylne drzwi od strony uderzenia otworzyły się. Za to samochód otrzymał penalizację, ponieważ groziło wypadnięcie podróżnych z samochodu. Gdyby wszystko przebiegło w porządku, na podstawie danych uzyskanych z manekinów testowych przyznano by pełną ilość punktów.

Za sygnalizację niezapiętych pasów BMW X3 nie otrzymało ani jednego punktu z dwóch możliwych, za dobrowolny test uderzenia bocznego w słup przyznano 1 punkt. W sumie za ochronę dorosłych pasażerów BMW X3 szczyci się zyskiem 28 punktów na 36 możliwych, czyli czterema gwiazdkami.

Ochrona dzieci

Za ochronę trzyletniego pasażera przy zderzeniu czołowym i bocznym BMW X3 otrzymało pełną ilość gwiazdek. Uchwyt ISOFIX na przednim fotelu dostępny jest opcjonalnie, pakiet obejmuje także możliwość wyłączenia poduszki powietrznej pasażera. Informacja na naklejce przestrzegającej przed umieszczeniem fotelika na przednim siedzeniu pasażera przeciw kierunkowi jazdy przy włączony airbagu, nie była we wszystkich językach europejskich. Obecność uchwytów ISOFIX na tylnej kanapie nie była dostatecznie wyznaczona.

BMW X3 wykazuje wysoki poziom ochrony dzieci i w tej fazie testów uzyskał cztery gwiazdki za 39 punktów (maks. 49 pkt).

Bezpieczeństwo pieszych

Za poziom ochrony nóg pieszego i przednią krawędź maski silnika SUV nie otrzymał ani jednego punktu. Ochronę jaką maska oferuje głowie potrąconego pieszego oceniono jako niedostateczną.

Za ochronę pieszego przyznano w sumie słabych 5 punktów z 36, co oznacza jedną gwiazdkę. Warto podkreślić, że podobnie tragiczny wynik w tym segmencie jest raczej niespotykany.

Źródło: Euro NCAP