Zderzenie czołowe

Przestrzeń dla pasażerów i konstrukcja w okolicach nóg pozostały stabilne. Odnotowano doskonałą ochronę kolan i kości udowych. Airbag kolanowy chroni osoby o różnych proporcjach ciała i siedzące w różnych pozycjach.

Zderzenie boczne

Mercedes-Benz ML otrzymał pełną ilość punktów za zderzenie boczne i za uderzenie bokiem w słup. Wspólnie z dwoma punktami za sygnalizację niezapiętych pasów i czternastoma punktami za zderzenie czołowe oznacza to zysk pięciu gwiazdek i utratę zaledwie dwóch punktów z maksymalnej ilości.

Ochrona dzieci

Ostrzeżenie przed umieszczeniem fotelika dziecięcego na fotelu pasażera przeciw kierunkowi jazdy przy załączonej poduszce powietrznej oceniono jako niedostateczne. Taki sam zarzut skierowano przeciw sygnalizacji aktualnego stanu poduszki (włączona/wyłączona). Mercedes-Benz oferuje również system, który według obciążenia fotela rozpozna, że umieszczony jest na nim fotelik i automatycznie wyłącza poduszkę powietrzną. Opisywany system nie był jednak w wyposażeniu testowanego samochodu. Niestety bez tego systemu nie jest możliwa deaktywacja poduszki. Również obecność uchwytów ISOFIX nie była dostatecznie wyznaczona.

Ochrona pieszych

Zderzak i przednia krawędź maski silnika zapewniają pieszym słabą ochronę. Głowa dziecka podczas kontaktu z górną częścią maski chroniona jest przeważnie słabo. Za ochronę pieszych ML uzyskało sześć punktów na trzydzieści sześć możliwych, co oznacza zaledwie jedną gwiazdkę.