Pierwszy model - Fiat Doblo Work-Up - to całkowicie nowa wersja Międzynarodowego Samochodu Dostawczego roku 2011 (International Van of the Year 2011) wyposażona w fabryczną skrzynię ładunkową. Tym samym Fiat Doblo staje się jedynym autem w segmencie, oferującym takie rozwiązanie. Fiata Scudo z kolei napędzają teraz nowe jednostki charakteryzujące się większą elastycznością, niższym zużyciem paliwa i niższą emisją CO2.

Nowy Fiat Doblo jest teraz dostępny w polskiej ofercie Fiat Professional w nowej wersji Work-Up. To samochód z dwudrzwiową kabiną, za którą umieszczona została fabryczna skrzynia ładunkowa. Jest to jedyny model w segmencie oferujący takie rozwiązanie. Nowy Fiat Doblo Work-Up został opracowany w oparciu o wersję Pianale (platforma) z długim rozstawem osi.

Skrzynia ładunkowa mierzy 2,30 m długości i 1,82 m szerokości (powierzchnia ładunkowa to 4 m2). Podłoga tej "małej ciężarówki" znajduje się na wysokości 900 mm - dzięki temu załadunek czy rozładunek odbywa się wygodnie i bezpiecznie. Co ważne, nowe Doblo Work-Up mieści 3 europalety, z dostępnością wózka widłowego z trzech stron (wystarczy opuścić burty). Dwuosobowa kabina jest chroniona przed przewożonym towarem specjalną ramą z kratownicą. Auto potrafi przewieźć nawet tonę ładunku za jednym razem (maks. naciski na osie: przód: 1120 kg; tył: 1450 kg). W tylnej części, pod skrzynią wygospodarowany został praktyczny schowek na długie narzędzia.

Dzięki łatwej dostępności do przewożonego ładunku i oferowanym możliwościom nowy Fiat Doblo Work-Up z powodzeniem sprawdzi się w firmach budowlanych i ogrodniczych (np. szkółki leśne). To także samochód, który ułatwi pracę służb miejskich odpowiedzialnych za utrzymanie zieleni czy porządku.

W nowym Doblo Work-up dostępne są do wyboru trzy turbodiesle (1.3 Multijet o mocy 90 KM drugiej generacji, 1.6 Multijet o mocy 105 KM i 2.0 Multijet o mocy 135 KM). Wszystkie wersje cechują się dobrymi osiągami, cichą pracą, niskimi kosztami eksploatacji (paliwo i obsługa), a także niezawodnością i dbałością o ochronę środowiska - wszystkie silniki dostępne są z wersji spełniającej normę emisji spalin Euro5.

Auto z podstawową jednostką wysokoprężną 1.3 MultiJet/90 KM kosztuje 62 300 zł netto. Mocniejszy wariant 1.6 MultiJet/105 KM został wyceniony na 66 350 zł netto. Najsilniejszy Doblo Work-up napędzany silnikiem 2.0/135 KM jest dostępny od 73 300 zł netto.

Kolejną nowością w gamie Fiat Professional na polskim rynku jest Fiat Scudo z nową gamą silników spełniających normę Euro5. Co ważne dla przyszłych użytkowników, teraz to wszechstronne auto napędzają jednostki, które charakteryzuje większa wydajność, lepsza elastyczność, niższe zużycie paliwa i niższa emisja CO2.

Dla poszukujących praktycznego i jak najtańszego w eksploatacji silnika ideałem okaże się napęd 1.6 Multijet/90 KM. Wymagania osób, którym zależy na wyższej mocy, spełni dwulitrowa jednostka Multijet oferowana w dwóch poziomach mocy - 130 KM lub 165 KM.

Fiat Scudo to model oferujący jedne z najlepszych możliwości ładunkowych w tej kategorii pojazdów - 1200 kg ładowności razem z kierowcą oraz do 7 m3 pojemności ładunkowej. Prace związane z załadunkiem i wyładunkiem towarów są ułatwione dzięki obniżeniu poziomu progu załadowczego, który wynosi jedyne 49 cm od ziemi, z uwzględnieniem zawieszenia pneumatycznego. Z takimi możliwościami Fiat Scudo napędzany przez nowe silniki ma umocnić swoją pozycję w segmencie pojazdów dostawczych.

Fiat Doblo - zobacz więcej: