Głównym kierunkiem oszczędności będzie przejście w najbliższych latach na globalne platformy. Nowa generacja Forda Kuga będzie podstawa dla nowej generacji amerykańskiego Forda Escape i Mercury Marinier – oba mają pojawić się na rynku pod koniec 2011 roku.

W 2012 roku do USA dotrze nowa generacja Focusa, który po raz pierwszy będzie miał odpowiedników pod marką Mercury i Lincoln.

Ford Fusion, Mercury Milan i Lincoln MKZ otrzymają w 2013 roku nową platformę, która będzie spokrewniona z europejskim Mondeo.

SUV Ford Explorer zatrzyma swoje platformy, ale przekształci się w crossover z wyborem przedniego napędu lub wszystkich kół.

Jeszcze większe oszczędności dotkną dwójkę legendarnych modeli. Mustang będzie nadal produkowany, a jego nowa generacja pojawi się w 2013 roku na identycznej platformie jak obecna. Zamiast pracy nad rozwojem nowego podwozia Ford w Mustangu już w 2011 roku wprowadzi nowe silniki V6 i V8.

Pickup F-150 w ciągu najbliższych pięciu lat przejdzie lekkie modernizacje, które będą polegały na zmniejszeniu masy nadwozia i zastosowaniu silników EcoBoost.

Lincoln w najbliższych latach przejdzie na produkcję mniejszych modeli. Duży SUV Navigator z czasem zniknie z oferty, a w jego miejsce Amerykanie otrzymają model zbudowany na bazie Focusa. Jego zapowiedzią był Lincoln koncept C, który był w tym roku prezentowany podczas salonu samochodowego w Detroit.

Definitywnie zakończy się produkcja sedana Town Car. Natomiast w kolejnej generacji największym modelem marki Lincoln będzie następca modelu MKS.

Największe zmiany czekają markę Merkury. Duży sedan Sable zakończy swój żywot po roku modelowym 2009, policzone są także dni modelu Merkury Grand Marquis, który ma identyczna platformę jak Lincoln Town Car. Przyszłość marki oparta zostanie na mniejszym crossoverze Marinier, sedanie Milan i kompaktowym sedanie zbudowanym na bazie Focusa, który ma trafić do sprzedaży w przyszłym roku.