Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ford Sierra

Ford Sierra

Ford Sierra

Ford Sierra to jeden z najpopularniejszych samochodów osobowych klasy średniej produkowanych przez europejski oddział amerykańskiego koncernu, a jej montaż odbywał się w aż 10 różnych krajach na całym świecie. Auto zadebiutowało w 1982 roku jako nastepca modeli Cortina i Taunus i od razu wywołał małe zamieszanie swoją nowoczesną stylistyką. Sierra w USA znana była także jako Merkur XR4Ti. Sierra występowała jako 3- lub 5-drzwiowy liftback, 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi.

Auto wyróżniało się opływowym nadwoziem, którego współczynnik oporu powietrza Cx wynosił 0,34. W 1987 roku pojawiła się kolejna generacja Sierry, choć niektórzy twierdzą iż był to pierwszy i największy facelifting, bowiem auto zmieniło się jedynie pod względem stylistycznym z zewnątrz i wewnątrz, a mechanicznie praktycznie w ogóle (poza zastosowaniem nowszych silników). Następne zmiany Ford zaplanował na 1990 roku, kiedy co zmodyfikowano kilka detali w przedniej części auta oraz wewnątrz, a także rok później, kiedy modernizacji uległy zderzaki oraz deska rozdzielcza.

Ilość jednostek napędowych w jakie mogła być wyposażona Sierra jest naprawdę duża – benzynowe silniki 4-cylindrowe miały pojemność od 1.3 do 2.3 litra i rozwijały 60-125 KM. Większe V6-ki miały pojemność 2.3, 2.8 (XR4i), 2.9 (XR4X4) oraz 3.0 (XR-6) litra i rozwijały kolejno 120, 162, 152, i 140, 156 lub 159 KM. Największa jednostką montowaną w Fordzie Sierra była 4,9-litrowa V8-ka generująca 219 KM. Z kolei topową odmianą była Sierra RS Cosworth oraz Cosworth RS500. Obie wersje wyposażone były w 2-litrowe, 4-cylindrowe silniki z turbosprężarką, które generowały kolejno 204 i 220 KM. Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne, wybór był nieco skromniejszy i obejmował jedynie 1,8-litrowego turbodiesla (75 KM) oraz 2,3-litrowy silnik wolnossący (68 KM). Sierra występowała z napędem na tylną lub obie osie, a do wyboru był 4- oraz 5-stopniowy „manual” a także 3- oraz 4-stopniowy „automat”.

Produkcję Forda Sierry zakończono w 1994 roku, a jej następcą został popularny Mondeo.

Ford Sierra - generacje

Ford Sierra (1982&nbsp-&nbsp1993)

Ford Sierra (1982 - 1993)

Ford Sierra - powiązane artykuły

Samochodowe legendy lat 80. W PRL były marzeniami, dziś są często w zasięgu ręki

Samochodowe legendy lat 80. W PRL były marzeniami, dziś są często w zasięgu ręki

Walkman, sweter w romby, Modern Talking, buty na rzepy: każdy z tych rekwizytów równie trafnie oddaje i podsumowuje lata 80., jak te dziewięć samochodów, które z nieosiągalnych cacek stały się całkiem przystępnymi cenowo youngtimerami.

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Lata 80. w Polsce to na szczęście nie tylko okres zawieruchy w polityce oraz nieciekawej sytuacji gospodarczej. Ten czas pozostawił po sobie również wiele wydarzeń, które wspominamy z rozrzewnieniem.

Klasa średnia z lat 80. - prestiż to nie wszystko

Klasa średnia z lat 80. - prestiż to nie wszystko

Prestiż to nie wszystko! Porównujemy popularne kombi-limuzyny z lat 80. Oceniamy nie tylko to, co mają pod blachą, lecz także design.

Czy da się kupić youngtimera za 10 tys. zł? Przyglądamy się rynkowym ofertom

Czy da się kupić youngtimera za 10 tys. zł? Przyglądamy się rynkowym ofertom

Podobają Ci się youngtimery, ale martwisz się o to, że na żaden z tego typu pojazdów Cię nie stać? Mamy dla Ciebie kilka propozycji klasycznych aut, którymi przejdziesz selekcję na większości spotów youngtimerów. Wszystkie są dostępne za naprawdę rozsądne pieniądze.

Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami

Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami

W efektownej dekadzie neonowej powstały fajne modele, takie jak Audi Quattro czy BMW M3 (E30) oraz spokojniejsze auta dla szerszego grona kierowców – Ford Fiesta, Volkswagen Golf czy Mercedes 190. Oto najważniejsze niemieckie samochody z lat 80. A na koniec naszej galerii dwa auta, które zamknęły drzwi pewnej epoki.

10 najgorszych crash testów w historii

10 najgorszych crash testów w historii

Testy zderzeniowe są nieodzownym elementem podczas projektowania samochodów. To dzięki nim konstruuje się pojazdy, które w maksymalnym stopniu chronią jadących w trakcie wypadku. Jednak testy modeli wprowadzonych do sprzedaży przeprowadzane przez niezależne organizacje pokazują też, że nie zawsze udało się zrobić wszystko, jak należy.

30-letnia Sierra na 30. finał WOŚP! Owsiak jeździł taką podczas pierwszej edycji

30-letnia Sierra na 30. finał WOŚP! Owsiak jeździł taką podczas pierwszej edycji

Biały Ford Sierra Kombi. Niby nic nadzwyczajnego, ale ma wartość sentymentalną, bo właśnie takim samochodem jeździł Jurek Owsiak podczas pierwszego finału WOŚP. 30-letnia Sierra została gruntownie odrestaurowana i w stanie bliskim fabrycznego dołącza do przedmiotów wystawionych na aukcji charytatywnej.

Supersamochody greckiej policji z lat 90. - to były radiowozy!

Supersamochody greckiej policji z lat 90. - to były radiowozy!

Gdy mówimy o sportowych radiowozach, niemal od razu mamy przed oczami Dubaj, dla którego jest to świetna forma promocji. Ciekawe egzemplarze można znaleźć również w wielu europejskich krajach, ale czy ktoś postawiłby na Grecję?

Sportowe limuzyny lat 80. - BMW M3 kontra Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II i Ford Sierra Cosworth

Sportowe limuzyny lat 80. - BMW M3 kontra Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II i Ford Sierra Cosworth

30 lat temu Niemcy oszaleli na punkcie wyścigowej serii aut turystycznych DTM. Aby móc w niej startować, firmy musiały wyprodukować określoną liczbę aut drogowych. BMW M3, Ford Sierra Cosworth i Mercedes 190 E 2.5-16 Evo 16 są owocami tych regulacji. Dość pikantnymi...

Ford z sercem Coswortha

Ford z sercem Coswortha

Monstrualny spoiler z tyłu i doładowany silnik pod maską – opływowy Ford Sierra RS Cosworth robi wrażenie już przy pierwszym kontakcie. Lata 80. coś w sobie jednak miały

Ford Sierra 2.3 V6 - Miała być taka fajna, a wyszło jak zawsze

Ford Sierra 2.3 V6 - Miała być taka fajna, a wyszło jak zawsze

Ford Sierra był owocem jednej z wielu w historii motoryzacji akcji pod tytułem „Od teraz będziemy fajni”. Jak to zwykle bywa, wyszło inaczej...

Sierra mistrza Bublewicza: egzemplarz z historią

Sierra mistrza Bublewicza: egzemplarz z historią

Tytułowy pojazd to tylnonapędowy Ford Sierra RS Cosworth z rajdową homologacją w grupie A. W sezonie 1991 za jego kierownicą siedział Marian Bublewicz (1950 - 1993) - jeden z najlepszych polskich kierowców XX wieku.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test