Bartek od 2006 startował w zawodach na 1 mili. W tam tych czasach traktował to raczej jako zabawę i sposób na miłe spędzenie weekendu. Od momentu kiedy zaczął zgłębiać tajniki budowy silników postawił pozbyć się  dotychczasowego pojazdu (Hondy civic) a za cel postawił sobie wywalczenie tytułu mistrzowskiego w którejś z klas. Wybór padł na klasę mini czyli silniki wolnossące o pojemności do 1550cm3. Idę budowy była prosta, jak najmniejszym nakładem środków pieniężnych osiągnąć cel. Ponieważ w tej klasie obowiązuje restrykcja co do pojemności silników oraz brak możliwości zastosowania systemów doładowania (turbo, kompresor), Bartek wyszedł z założenia że pojazd musi być maksymalnie lekki tak aby umożliwiło mu to osiągnięcie jak najlepszych czasów.

Zaznajomiony z marką Honda rozpoczął poszukiwania pojazdu który spełniał by jego wymogi. I tak oto znalazł na niemiecki portalu aukcyjnym Hondę Jazz z 1983 za którą właściciel żądał oszałamiającej kwoty 100€  tłumacząc swą cenę tym iż samochód jest tyle wart. Po wstępnych telefonicznych negocjacjach, właściciel postanowił opuścić cenę do 50 €  a tuż przed samym wyjazdem po samochód zaproponował wymianę barterową- trzy kartony papierosów znanej marki  w zamian za samochód. Tak wiec po dokonaniu wymiany oraz dokonaniu wszelkich czynności celno-prawnych , Bartek stał się właścicielem Jazza.

Jak się okazało pojazd był w lepszym stanie niż to określał poprzedni właściciel jednakże zamontowana seryjnie jednostka 1,2L o mocy 55KM w żaden sposób nie nadawała się do wyścigów. Tak więc stary silnik szybko powędrował na złom a na jego miejsce trafiła jednostka o pojemności 1500cm3. Bartek w raz ze swoim kolegą Remigiuszem Łumińskim z firmy JHM rozpoczęli pracę nad tym pionierskim projektem (jak dotąd nie znaleźli oni wzmianek w Internecie o podobnym projekcie).

Przebudowie poddano układ napędowy w którym przygotowano nowe wzmocnione półosie w raz z skrzynią biegów która co zawody występowała w innym setupie tak aby znaleźć optymalne ustawienie umożliwiające jak najlepsze przeniesienie mocy na asfalt. Seryjny układ paliwowy zastąpiono nowym systemem z sportowym bakiem, wysokowydajną pompą i przewodami paliwowymi o zwiększonej średnicy. Silnik przeszedł szereg modyfikacji poprzez wyminę głowicy która została poddana wielokrotnej obróbce, wymianę tłoków na odpowiednio podnoszące kompresję zamienniki. Od nowa zbudowano układ chłodzenia bo stary nadawał się jedynie do wyrzucenia. W Jazzie zainstalowano specjalny układ wydechowy ze stali kwasoodpornej bez zastosowania tłumików. Dlatego Bartek często nazywa swego Jazza - JAZZgotem ze względu na najgłośniejszy układ wydechowy wśród startujących.

Seryjny kolektor dolotowy został zastąpiony kolejnym nietuzinkowym pomysłem. Bartek wykorzystał system 4 przepustnic z motocykla  Honda CBR. Całość modyfikacji mechanicznych musiała zostać poparta odpowiednimi zmianami w układzie elektronicznym, czym zajął się kolejny kolega Bartka z JHM- Tomek, który odpowiedzialny jest za strojenie silników (strojeniehond.pl). Te i wiele innych modyfikacji pozwoliły wycisnąć z małego silnika o pojemności 1,5L  - 160 koni mechanicznych ale i jak sam Bartek zaznacza to nadal jest mało. Na zapleczu garażu firmy JHM powstaje kolejna jednostka która ma legitymować się jeszcze lepszym wynikiem.

Ponieważ w seryjnej Hondzie Jazz w dowodzie rejestracyjnym w rubryce- waga widniała wartość- 650kg, Bartek stwierdził że jest to stanowczo za dużo. I tak z Hondy pozbyto się według regulaminu drzwi pasażera, tylnej klapy i szyb zastępując je lekkimi laminatami. Seryjny fotel też był za ciężki i na jego miejsce znalazł się sportowy zamiennik o wadze 3 KG. Wszystko co nie sprawiało że samochód jedzie do przodu znalazło swoje miejsce na śmietniku. Tak odchudzony i przygotowany do walki Jazz wystartował we wszystkich eliminacjach Gecko Cup za każdym razem kończąc na podium bez awaryjnie (co nie jest częste wśród samochodów startujących na 1 mili) dzięki czemu Bartek Siemieniuk zdobył tytuł mistrza klasy mini w sezonie 2009. Na obecny sezon prace nad Jazzem jeszcze trwają Bartek wraz z  Remigiuszem  będą testować kolejne nowe pomysły tak aby ich samochód był jeszcze szybszy.

Dane techniczne:

- Honda Jazz 1983r

- Silnik 1500cm3

- głowica modyfikacja kanałów dolotowych  i wydechowych

- kolektor ssący od CBR 929

UKLAD DOLOTOWY:

- wlot na masce

UKLAD WYDECHOWY:

- kolektor 4-1

- kompletny wydech z kwasówki

ELEKTRONIKA:

- storjeniehond.pl

UKLAD NAPĘDOWY:

- Lekkie koło zamachowe, ,

- Skrzynia biegów hybryda skrzyń z hondy civic i crx

- Przełożenie główne wymienione

- Półosie robione na zamówienie pod swap

ZAWIESZENIE:

- Seryjny

- felgi BBS mahle 13"

- opony slick Kumho

UKLAD HAMULCOWY:

- seryjny

MOC

160KM

Partnerzy projektu:

JHM.com.pl

Strojeniehond.pl