W nowej Hondzie CR-V zastosowano uznany silnik 2.2 i-DTEC. Nowy diesel jest mocniejszy od jednostki i-CTDi oferowanej w poprzedniej wersji modelu oraz spełnia wymogi normy Euro 5. W zmodernizowanej Hondzie CR-V jednostka wysokoprężna może zostać połączona z automatyczną skrzynią biegów.

Silnik i-DTEC sprawdzono wcześniej w modelu Accord. Jednostka zyskała duże uznanie m.in. za sprawą wysokiego momentu obrotowego osiąganego w szerokim zakresie prędkości. W celu obniżenia zużycia paliwa, automatyczna skrzynia biegów otrzymała układ podgrzewania znajdującego się w niej oleju, który dba o szybsze rozgrzanie przekładni po rozruchu silnika, a także pomaga zredukować tarcie wewnętrzne. Z kolei o utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy przy dużym obciążeniu, np. podczas jazdy z przyczepą, troszczy się system chłodzenia oleju w przekładni automatycznej. W porównaniu do jednostki i-CTDi, 150-konny silnik i-DTEC odznacza się wyższą o 10 KM mocą maksymalną.

W ofercie pozostał silnik benzynowy 2.0 i-VTEC, który w najnowszej odsłonie spełnia surowe normy emisji Euro 5. Do przeniesienia napędu posłuży w tym przypadku manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach lub 5-biegowa przekładnia automatyczna. Wersje Hondy CR-V ze skrzynią manualną otrzymają wskaźnik zmiany przełożenia Shift Indicator Light, pomagający kierowcy zredukować zużycie paliwa i emisję CO2. Wewnętrzne testy wykazały, iż stosowanie się do zaleceń systemu pozwala obniżyć spalanie o 0,2 litra/100 km oraz emisję CO2 o 5 g/km.

Przeprojektowana geometria zawieszenia i konstrukcja amortyzatorów zapewniają lepszy komfort podróżowania. Obniżenie poziomu hałasu oraz jeszcze bardziej precyzyjne trzymanie się drogi to z kolei zasługa zoptymalizowanego kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zmodyfikowanych elementów metalowo-gumowych zawieszenia.

Zmodernizowana Honda CR-V otrzymała nowe zderzaki, osłonę chłodnicy oraz koła. Zderzaki zostały pokryte lakierem na większej niż dotychczas powierzchni. W najbogatszej wersji wyposażeniowej modelu - Executive - dostępne są także zderzaki w całości polakierowane w kolorze nadwozia. Po raz pierwszy w historii modelu, obręcze aluminiowe wchodzą w skład wyposażenia standardowego wszystkich wersji Hondy CR-V.

Honda CR-V z rocznika modelowego 2010 otrzymała również dwa nowe kolory nadwozia: Urban Titanium oraz Alabaster Silver. Oprócz tego, dostępnych jest sześć lakierów metalicznych - Premium White, Crystal Black, Polished Metal, Sparkle Grey, Deep Bronze i Deep Sapphire Blue - oraz jeden odcień niemetaliczny, Milano Red.

We wnętrzu zastosowano panele wykończeniowe o nowej fakturze, odświeżono kolorystykę oraz zmieniono tapicerkę siedzeń, dywaniki podłogowe i uchwyty drzwiowe.

W celu zapewnienia pasażerom komfortowych warunków podróżowania Hondą CR-V, wiele uwagi poświęcono zredukowaniu hałasu i wibracji. Zastosowano dodatkowe materiały wygłuszające, nowe izolatory oraz zmodyfikowane uszczelnienia, które w istotny sposób przyczyniły się do zmniejszenia poziomu uciążliwych dźwięków.

Po raz pierwszy we wszystkich wersjach CR-V pojawił się system ostrzegający o niskim ciśnieniu w oponach, który redukuje ryzyko powstania uszkodzeń związanych z przebiciem opony. Na pokładzie mogą się znaleźć także inne systemy podnoszące bezpieczeństwo. Należy do nich m.in. tempomat adaptacyjny - układ korzystający z radaru, który pozwala utrzymać zaprogramowaną odległość od poprzedzającego pojazdu oraz Collision Mitigation Braking System - system ograniczający skutki kolizji, który przewiduje potencjalnie niebezpieczną sytuację na drodze i ostrzega kierowcę, a w krytycznych okolicznościach inicjuje hamowanie i napina przednie pasy bezpieczeństwa. Powyższe systemy wchodzą w skład wyposażenia standardowego wersji Executive.