Jakie skutki w Państwa firmie wywołała pandemia?

Salony i Serwisy Autoryzowanych Dealerów Hyundai działają nieprzerwanie, natomiast na czas ograniczonej mobilności w Polsce spowodowanej pandemią poszczególni dealerzy Hyundai zdecydowali się na czasową zmianę godzin otwarcia. W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników salony i serwisy Hyundai zachowują najwyższy standard czystości i wytyczne dotyczące bezpieczeństwa, a samochody Hyundai przed wydaniem są dezynfekowane przez ozonowanie.

Z uwagi na bezpieczeństwo pracowników oraz obostrzenia wydawane przez organy państwowe w europejskich fabrykach Hyundai wstrzymano produkcję na okres 2-3 tygodni na przełomie marca i kwietnia. W tureckiej fabryce HAOS przerwę produkcyjną wykorzystano na przystosowanie linii do produkcji i20 nowej generacji.

Jak bardzo zmniejszyła się produkcja i sprzedaż samochodów Waszej marki?

Wstrzymanie produkcji samochodów Hyundai nie wpłynęło na terminy realizacji zamówień klientów. Jeśli chodzi o sprzedaż naszych samochodów w Polsce, to największy spadek miał miejsce w kwietniu, czyli miesiącu w którym ograniczenia mobilności były najostrzejsze. Wraz z luzowaniem ograniczeń dotyczących mobilności, obserwujemy również pozytywny trend, jeśli chodzi o zapytania i wizyty klientów w salonach dealerów Hyundai.

Jak długo potrwa odbudowa sprzedaży samochodów do poziomu sprzed pandemii?

Skutki pandemii będą z całą pewnością długofalowe. Hyundai na bieżąco monitoruje sytuację rynkową oraz dostosowuje elastycznie ofertę sprzedażową i produktową, tak aby wyjść naprzeciw bieżącym oczekiwaniom klientów.

Na czym głównie będzie skupiać się działalność Państwa firmy po pandemii? Jakie nowe wyzwania stanęły przed firmą?

Ograniczenie kontaktów bezpośrednich wymusiło szybki rozwój usług zdalnych, w tym także możliwości zdalnego zakupu samochodu. Hyundai już teraz oferuje możliwość zakupu samochodu bez wychodzenia z domu, jak również usługę dostawy samochodu do klienta na terenie całego kraju. Przed zakupem zamiast wizyty w salonie klienci mogą także umówić się z doradcą handlowym na wideo-prezentację wybranego modelu. Sądzimy, że usługi tego typu będą dalej się rozwijając i zyskiwać na popularności. Ponadto Hyundai będzie dalej rozwijał wachlarz produktów finansowych, dzięki którym zakup nowego samochodu będzie jeszcze lepiej dopasowany do indywidualnych potrzeb i możliwości klienta.

Czy zostanie utrzymana dotychczasowa gama modelowa, jakie zmiany mogą nastąpić?

Gama modelowa zostanie utrzymana w podobnym kształcie do obecnej, natomiast nastąpią duże zmiany w gamie napędów. Sukcesywnie do wszystkich nowych modeli planujemy wprowadzać napędy zelektryfikowane. Nie jest to jednak rewolucja, a ewolucja, ponieważ już teraz Hyundai ma w swoim portfolio samochody z napędem hybrydowym, hybrydowym plug-in, hybrydowym 48V, elektrycznym, a także z ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. W dalszym ciągu oczekujemy wzrostu zainteresowania klientów SUV-ami oraz napędami alternatywnymi. Wraz z debiutem nowego Santa Fe wszystkie SUV-y marki Hyundai będą oferowane z napędami zelektryfikowanymi.

Czy motoryzacja nadal będzie skupiać się na rozwoju technologii i produkcji aut ekologicznych, elektrycznych, wodorowych?

Hyundai planuje w dalszym ciągu rozwijać samochody z napędami zelektryfikowanymi. W tym roku zadebiutował już model i20 nowej generacji oraz nowy i30 z układem hybrydowym 48V, niedawno przedstawiliśmy także nowego Santa Fe, który będzie dostępny z napędem hybrydowym oraz hybrydowym plug-in. Do końca roku Hyundai planuje przedstawić jeszcze kilka nowości, z których każda będzie dostępna z napędem hybrydowym lub elektrycznym. Bez zmian w ofercie mamy elektryczne modele IONIQ Electric i KONA Electric. Od marca tego roku model KONA Electric produkowany również w czeskiej fabryce HMMC.