Nie jest to pierwszy romans Hyndaia z rajdami. W 1998 roku Accent zadebiutował w F2 World Cup, a we wrześniu 1999 roku po raz pierwszy pokazano auto tej marki w specyfikacji WRC. Debiut Hyundaia WRC odbył się w Rajdzie Szwecji 2000, a za jego kierownica zasiedli: Szwed Kenneth Erikkson i Brytyjczyk Alister McRae.
W następnym roku do zespołu dołączył czterokrotny mistrz świata Juha Kankkunen, który pomagał w rozwoju samochodu przez dwa sezony. Najlepszym jego rezultatem było 5 miejsce w Rajdzie Nowej Zelandii 2002.
W ciągu 4 sezonów obecności Hyundaia w mistrzostwach świata jego barwy reprezentowało 11 kierowców, a wśród nich poza wcześniej wymienionymi m.in. Włoch Piero Liatti, Niemiec Armin Schwarz, Belg Freddy Loix, Fin Jussi Välimäki, Brytyjczyk Justin Dale i Austriak Manfred Stohl. Dwukrotnie kierowca tego zespołu był Polak Tomasz Kuchar – Rajd Francji 2002 (nie ukończył) i Rajd Cypru 2002 (14).
W trakcie sezonu 2003 ze względu na ograniczony budżet zespół podjął decyzję o czasowym wycofaniu się z rajdów i możliwością powrotu w 2006 roku. Ostatecznie przerwa była znacznie dłuższa i nowy Hyundai i20 WRC ponownie wystartuje w RSMŚ 2014.
Już dzisiaj mogliśmy poznać nowe auto, ale wciąż nie znamy nazwisk kierowców, którzy będą bronili barw nowego zespołu. Szefem nowego zespołu został urodzony w Monaco Michel Nandan, manager w Toyota Motor Sport (1991-1995), były dyrektor techniczny Peugeot Sport (1999-2005) i dyrektor techniczny Suzuki World Rally Team (2006-2008).
Najnowsza wersja Hyundaia i20 WRC zaprezentowana została 5 marca podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie.
- To początek naszego ekscytującego programu WRC – powiedział szef Hyundai Motorsport - Michel Nandan. - To najnowsza wersja i20 WRC, w której skoncentrowano się na aerodynamice celem poprawienia systemów chłodzenia samochodu. Nowe tylne skrzydło i przedni zderzak poprawiły wygląd i20 WRC. Pod karoserią też wprowadzono poprawki pod kątem kinematyki zawieszenia i sztywności podwozia, ponieważ szykujemy się do bardziej złożonego programu testów w dalszej części roku.
Szybko budujemy infrastrukturę zespołu i cieszymy się, że wszystko idzie zgodnie z planem. Hyundai wraca do WRC, aby zademonstrować swoje techniczne zdolności na najbardziej wymagających oesach na świecie. Naszym celem są zwycięstwa, ale wiemy, że czeka nas dużo ciężkiej rywalizacji. Ten rok wykorzystujemy na stworzenie mocnych fundamentów, ale spodziewamy się, że szybko awansujemy.