IAA Frankfurt 2011

20 najgorszych aut 25-lecia

Mazda3 (Frankfurt 2011)

We Frankfurcie Mazda pokazała model 3 po face liftingu. Nowa wersja Mazdy3 ma nowy, bardziej sportowy i opływowy przód, węższy tylny zderzak i koła o wygiętych ramionach. We wnętrzu z kolei Mazda3 po face liftingu odczucie wyższej jakości niż wcześniej - dzięki nowym materiałom i kolorom, poprawionej ergonomii miejsca kierowcy i tablicy przyrządów. Dopracowano także tłumienie drgań i hałasu dzięki poprawionej izolacji akustycznej spodu i ramie usztywniającej przednią część nadwozia, która jest masywniejsza i ma więcej punktów zgrzewczych. Konstruktorzy udoskonalili właściwości dynamiczne Mazdy3. Skoncentrowali się na zapewnieniu prowadzenia, przy którym samochód lepiej i płynniej reaguje na polecenia kierowcy. By to uzyskać, specjalne wzmocnienie przedniej poprzeczki nadwozia, stosowane wcześniej w Mazdzie3 MPS, jest obecnie standardem we wszystkich modelach (poza wersją z silnikiem wysokoprężnym MZR-CD 2,2). Wprowadzono nowe amortyzatory poprawiając komfort jazdy a układ kierowniczy EHPAS Mazdy3 facelift został zmodernizowany przez zastosowanie sztywniejszych kół. Mazda3 facelift ma osiem wersji układu napędowego, w tym nową z silnikiem benzynowym i skrzynią automatyczną po raz pierwszy wprowadzoną na rynek europejski. Silniki benzynowe to wysokich osiągów turbodoładowany MZR 2,3 DISI (w Mazdzie3 MPS), mocny, ale oszczędny MZR 2,0 DISI z układem i-stop, MZR 2,0 z 5-biegową skrzynią automatyczną oraz wyróżniający się małym zużyciem paliwa MZR 1,6 ze skrzynią 5-biegową....

20 najgorszych aut 25-lecia

Fiat Panda (Frankfurt 2011)

Nowa generacja Fiata Panda będzie największą atrakcją stoiska Fiata na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Producent zaprezentował kilka oficjalnych fotografii, na których widać nowego "malucha" w całej okazałości. Trzecie wydanie popularnego Fiata jest dojrzałym samochodem, który mierzy 3,65 m długości, 1,64 m szerokości i 1,55 m wysokości. Według danych producenta ma jeden z największych bagażników w swojej klasie i pomieści do pięciu pasażerów. Wygląd nowej Pandy nawiązuje do poprzedniczki, o czym świadczy choćby charakterystyczne trzecie boczne okno. W nowym modelu jest ono jednak bardziej zaokrąglone, podobnie jak cała bryła. Całkowicie inne jest natomiast wnętrze, w którym dominują kształty kwadratów o wyoblonych kątach. Do napędu nowego Fiata Panda posłuży m.in. nowoczesny, dwucylindrowy silnik 0,9 o mocy 65 KM oraz w wersji 85-konnej. Poza tym ofertę jednostek benzynowych dopełni 1,2-litrowy motor o mocy 69 KM. W małym Fiacie dostępny będzie także 1,3-litrowy diesel Multijet II o mocy 75 KM. W późniejszym terminie ofertę wzbogacą wersje 0,9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM, który może być zasilany benzyną i gazem ziemnym oraz 1,2-litrowy motor EasyPower o mocy 69 KM, zasilany benzyną i LPG. W momencie debiutu Fiat Panda będzie oferowany z napędem na przednią oś, a wersja 4x4 wejdzie do sprzedaży nieco później. W sumie na początku dostępne będą cztery wersje silnikowe, trzy poziomy wyposażenia, 10 kolorów nadwozia, cztery rodzaje tapicerki i wiele innych...

20 najgorszych aut 25-lecia

Fiat Panda trzeciej generacji

Nowa generacja Fiata Panda będzie największą atrakcją stoiska Fiata na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Producent zaprezentował kilka oficjalnych fotografii, na których widać nowego "malucha" w całej okazałości. Trzecie wydanie popularnego Fiata jest dojrzałym samochodem, który mierzy 2,65 m długości, 1,64 m szerokości i 1,55 m wysokości. Według danych producenta ma jeden z największych bagażników w swojej klasie i pomieści do pięciu pasażerów. Wygląd nowej Pandy nawiązuje do poprzedniczki, o czym świadczy choćby charakterystyczne trzecie boczne okno. W nowym modelu jest ono jednak bardziej zaokrąglone, podobnie jak cała bryła. Całkowicie inne jest natomiast wnętrze, w którym dominują kształty kwadratów o wyoblonych kątach. Do napędu nowego Fiata Panda posłuży m.in. nowoczesny, dwucylindrowy silnik 0,9 o mocy 65 KM oraz w wersji 85-konnej. Poza tym ofertę jednostek benzynowych dopełni 1,2-litrowy motor o mocy 69 KM. W małym Fiacie dostępny będzie także 1,3-litrowy diesel Multijet II o mocy 75 KM. W późniejszym terminie ofertę wzbogacą wersje 0,9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM, który może być zasilany benzyną i gazem ziemnym oraz 1,2-litrowy motor EasyPower o mocy 69 KM, zasilany benzyną i LPG. W momencie debiutu Fiat Panda będzie oferowany z napędem na przednią oś, a wersja 4x4 wejdzie do sprzedaży nieco później. W sumie na początku dostępne będą cztery wersje silnikowe, trzy poziomy wyposażenia, 10 kolorów nadwozia, cztery rodzaje tapicerki i wiele innych...
Pokaż więcej