IAA Frankfurt 2011

Seat Leon 2.0 TDI X-Perience – zbliżamy się do przeglądu | Test długodystansowy (cz. 12)

Mazda3 (Frankfurt 2011)

We Frankfurcie Mazda pokazała model 3 po face liftingu. Nowa wersja Mazdy3 ma nowy, bardziej sportowy i opływowy przód, węższy tylny zderzak i koła o wygiętych ramionach. We wnętrzu z kolei Mazda3 po face liftingu odczucie wyższej jakości niż wcześniej - dzięki nowym materiałom i kolorom, poprawionej ergonomii miejsca kierowcy i tablicy przyrządów. Dopracowano także tłumienie drgań i hałasu dzięki poprawionej izolacji akustycznej spodu i ramie usztywniającej przednią część nadwozia, która jest masywniejsza i ma więcej punktów zgrzewczych. Konstruktorzy udoskonalili właściwości dynamiczne Mazdy3. Skoncentrowali się na zapewnieniu prowadzenia, przy którym samochód lepiej i płynniej reaguje na polecenia kierowcy. By to uzyskać, specjalne wzmocnienie przedniej poprzeczki nadwozia, stosowane wcześniej w Mazdzie3 MPS, jest obecnie standardem we wszystkich modelach (poza wersją z silnikiem wysokoprężnym MZR-CD 2,2). Wprowadzono nowe amortyzatory poprawiając komfort jazdy a układ kierowniczy EHPAS Mazdy3 facelift został zmodernizowany przez zastosowanie sztywniejszych kół. Mazda3 facelift ma osiem wersji układu napędowego, w tym nową z silnikiem benzynowym i skrzynią automatyczną po raz pierwszy wprowadzoną na rynek europejski. Silniki benzynowe to wysokich osiągów turbodoładowany MZR 2,3 DISI (w Mazdzie3 MPS), mocny, ale oszczędny MZR 2,0 DISI z układem i-stop, MZR 2,0 z 5-biegową skrzynią automatyczną oraz wyróżniający się małym zużyciem paliwa MZR 1,6 ze skrzynią 5-biegową....

Seat Leon 2.0 TDI X-Perience – zbliżamy się do przeglądu | Test długodystansowy (cz. 12)

Fiat Panda (Frankfurt 2011)

Nowa generacja Fiata Panda będzie największą atrakcją stoiska Fiata na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Producent zaprezentował kilka oficjalnych fotografii, na których widać nowego "malucha" w całej okazałości. Trzecie wydanie popularnego Fiata jest dojrzałym samochodem, który mierzy 3,65 m długości, 1,64 m szerokości i 1,55 m wysokości. Według danych producenta ma jeden z największych bagażników w swojej klasie i pomieści do pięciu pasażerów. Wygląd nowej Pandy nawiązuje do poprzedniczki, o czym świadczy choćby charakterystyczne trzecie boczne okno. W nowym modelu jest ono jednak bardziej zaokrąglone, podobnie jak cała bryła. Całkowicie inne jest natomiast wnętrze, w którym dominują kształty kwadratów o wyoblonych kątach. Do napędu nowego Fiata Panda posłuży m.in. nowoczesny, dwucylindrowy silnik 0,9 o mocy 65 KM oraz w wersji 85-konnej. Poza tym ofertę jednostek benzynowych dopełni 1,2-litrowy motor o mocy 69 KM. W małym Fiacie dostępny będzie także 1,3-litrowy diesel Multijet II o mocy 75 KM. W późniejszym terminie ofertę wzbogacą wersje 0,9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM, który może być zasilany benzyną i gazem ziemnym oraz 1,2-litrowy motor EasyPower o mocy 69 KM, zasilany benzyną i LPG. W momencie debiutu Fiat Panda będzie oferowany z napędem na przednią oś, a wersja 4x4 wejdzie do sprzedaży nieco później. W sumie na początku dostępne będą cztery wersje silnikowe, trzy poziomy wyposażenia, 10 kolorów nadwozia, cztery rodzaje tapicerki i wiele innych...

Seat Leon 2.0 TDI X-Perience – zbliżamy się do przeglądu | Test długodystansowy (cz. 12)

Fiat Panda trzeciej generacji

Nowa generacja Fiata Panda będzie największą atrakcją stoiska Fiata na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Producent zaprezentował kilka oficjalnych fotografii, na których widać nowego "malucha" w całej okazałości. Trzecie wydanie popularnego Fiata jest dojrzałym samochodem, który mierzy 2,65 m długości, 1,64 m szerokości i 1,55 m wysokości. Według danych producenta ma jeden z największych bagażników w swojej klasie i pomieści do pięciu pasażerów. Wygląd nowej Pandy nawiązuje do poprzedniczki, o czym świadczy choćby charakterystyczne trzecie boczne okno. W nowym modelu jest ono jednak bardziej zaokrąglone, podobnie jak cała bryła. Całkowicie inne jest natomiast wnętrze, w którym dominują kształty kwadratów o wyoblonych kątach. Do napędu nowego Fiata Panda posłuży m.in. nowoczesny, dwucylindrowy silnik 0,9 o mocy 65 KM oraz w wersji 85-konnej. Poza tym ofertę jednostek benzynowych dopełni 1,2-litrowy motor o mocy 69 KM. W małym Fiacie dostępny będzie także 1,3-litrowy diesel Multijet II o mocy 75 KM. W późniejszym terminie ofertę wzbogacą wersje 0,9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM, który może być zasilany benzyną i gazem ziemnym oraz 1,2-litrowy motor EasyPower o mocy 69 KM, zasilany benzyną i LPG. W momencie debiutu Fiat Panda będzie oferowany z napędem na przednią oś, a wersja 4x4 wejdzie do sprzedaży nieco później. W sumie na początku dostępne będą cztery wersje silnikowe, trzy poziomy wyposażenia, 10 kolorów nadwozia, cztery rodzaje tapicerki i wiele innych...
Pokaż więcej