Trzecie wydanie popularnego Fiata jest dojrzałym samochodem, który mierzy 3,65 m długości, 1,64 m szerokości i 1,55 m wysokości. Według danych producenta ma jeden z największych bagażników w swojej klasie i pomieści do pięciu pasażerów.

Wygląd nowej Pandy nawiązuje do poprzedniczki, o czym świadczy choćby charakterystyczne trzecie boczne okno. W nowym modelu jest ono jednak bardziej zaokrąglone, podobnie jak cała bryła. Całkowicie inne jest natomiast wnętrze, w którym dominują kształty kwadratów o wyoblonych kątach.

Do napędu nowego Fiata Panda posłuży m.in. nowoczesny, dwucylindrowy silnik 0,9 o mocy 65 KM oraz w wersji 85-konnej. Poza tym ofertę jednostek benzynowych dopełni 1,2-litrowy motor o mocy 69 KM. W małym Fiacie dostępny będzie także 1,3-litrowy diesel Multijet II o mocy 75 KM. W późniejszym terminie ofertę wzbogacą wersje 0,9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM, który może być zasilany benzyną i gazem ziemnym oraz 1,2-litrowy motor EasyPower o mocy 69 KM, zasilany benzyną i LPG.

W momencie debiutu Fiat Panda będzie oferowany z napędem na przednią oś, a wersja 4x4 wejdzie do sprzedaży nieco później. W sumie na początku dostępne będą cztery wersje silnikowe, trzy poziomy wyposażenia, 10 kolorów nadwozia, cztery rodzaje tapicerki i wiele innych opcji, które łącznie dadzą możliwość wyboru jednej z aż 600 kombinacji. Wyposażenie seryjne obejmie m.in. cztery poduszki powietrzne i ABS z systemem BAS.

Dodatkowo, na pokładzie znajdzie się m.in. system Blue&Me-TomTom LIVE, szklany dach Skydome, system audio z CD i MP3 czy elektryczne wspomaganie kierownicy z funkcją City. W ciągu pierwszego roku sprzedaży zastosowany zostanie innowacyjny system hamulcowy, który przy prędkościach do 30 km/h automatycznie zatrzyma samochód w razie wykrycia przeszkody na drodze.