Peugeot 508 RXH bazuje na obecnym modelu 508 SW, czyli kombi, ale więcej jest między nimi różnic, niż podobieństw. Po pierwsze 508 RXH jest kolejnym modelem z rodziny "hors series", czyli nieco bardziej prestiżowych i luksusowych Peugeotów.

Poza tym jest to crossover, czyli kombi z podniesionym nadwoziem, mocniejszym zawieszeniem i większymi możliwościami jazdy po nieutwardzonych szlakach. Pomaga w tym napęd na cztery koła.

Samochód jest nieco wyższy i szerszy od 508 SW. Od kombi odróżniają go też światła do jazdy dziennej w postaci śladu po trzech pazurach lwa, duże 18-calowe koła oraz przyciemniane szyby. Dodatkowo podniesione nadwozie otrzymało listwy ochronne, charakterystyczne dla aut tego typu. Podobne spotkać można choćby w serii Audi Allroad.

W wyposażeniu seryjnym ma się znaleźć m.in. wyświetlacz "head-up", panoramiczny szklany dach, wysokiej klasy sprzęt audio czy nawigacja satelitarna. Sprzedaż Peugeota 508 RXH rozpocznie się wiosną 2012 roku.

Peugeot 508 RXH ma być nowoczesnym i oszczędnym samochodem. Dlatego do jego napędu użyto hybrydowego połączenia silnika Diesla z elektrycznym. To rozwiązanie znane choćby z modelu 3008 Hybrid4. Składa się ono z 2-litrowego wysokoprężnego motoru HDi o mocy 163 KM, umieszczonego z przodu i napędzającego przednią oś oraz z elektrycznej 37-konnej jednostki, która wprawia w ruch tylne koła. W sumie kierowca ma do swojej dyspozycji 200 KM mocy i aż 450 Nm momentu obrotowego.

Możliwa jest jazda wyłącznie w trybie elektrycznym, ale w ten sposób uda się dojechać jedynie do pobliskiego supermarketu. W trybie mieszanym jednak Peugeot 508 RXH ma być oszczędny, bo średnio spali ok. 4 l/100 km. Czy w momencie debiutu będą dostępne inne wersje napędowe, to okaże się podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie, gdzie model będzie miał premierę. Na stoisku francuskiego producenta pojawi się też limitowana edycja z indywidualną numeracją, tapicerką z alcantary i lakierem nadwozia Calern Brown. Niebawem powinniśmy też poznać ceny francuskiego crossovera.

Peugeot 508 - zobacz nowy model w akcji: