IBL uzupełnia serię samochodów koncepcyjnych Seata, które składają się na pulę genową stale rozwijanego wzornictwa marki. Pierwszy z tych samochodów - kompaktowe elektryczne coupe IBE - został wysoko oceniony i spotkał się z pozytywnym przyjęciem. W kolejnym modelu IBX kod genetyczny Seata pojawił się w zupełnie nowym wcieleniu, jako crossover łączący cechy samochodu sportowo-użytkowego i sportowego coupe.

Teraz przyszła kolej na model IBL. Samochód mierzący 4,67 m długości i 1,85 m szerokości należy do kategorii dużych sedanów. Słuszny rozstaw osi - 2,71 m - umożliwił skrócenie przedniego i tylnego zwisu, co z kolei zapewnia mocne proporcje będące podstawą każdego dobrego projektu. Z przodu IBL nie zabrakło klasycznego dla Seata motywu "strzały". Przód przypomina jej grot, a wyraźne przetłoczenie biegnące przez środek maski podkreśla ten kształt. Charakterystyczny, szeroki i płaski grill może z kolei kojarzyć się lotkami.

Ostre kontury w pełni diodowych reflektorów podkreślają precyzję ich działania i nowoczesność konstrukcji. Poszczególne segmenty spełniają różne funkcje: światła mijania i drogowe, kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej. Dolne wloty powietrza pod reflektorami także podzielono na segmenty za pomocą pięciu poziomych linii. Kolejne skojarzenie, które starali się uzyskać projektanci to motyw elektrycznej tablicy rozdzielczej stanowiący nawiązanie do zeroemisyjnej mobilności. IBL jest bowiem hybrydą z możliwością ładowania akumulatorów z domowej sieci elektrycznej. Wloty powietrza mają kolor czarny i czerwony. Chromowane obramowanie podkreśla szerokość nadwozia i prestiżowych charakter modelu.

Profil modelu IBL zdominowały potężne, 20-calowe koła. Rozmiar oraz ich wzór z naprzemian pojedynczymi i podwójnymi ramionami sprawiają, że prezentują się one nie tylko sportowo, ale i elegancko. Wrażenie to podkreślają jeszcze mocno wysklepione nadkola i muskularne błotniki. Taki wygląd sugeruje dobrą przyczepność. Dynamiczna linia biegnąca wzdłuż boków auta oraz chromowana listwa pod szybami optycznie wydłużają profil. Małe wysuwane klamki i aluminiowe podstawy bocznych lusterek to detale podkreślające minimalizm stylizacji.

Ten sam styl panuje z tyłu. Diodowe światła mają ostro zarysowany łukowaty kontur, a poszczególne segmenty łuku spełniają różne funkcje. Miejsce połączenia zderzaka z płaszczyzną nadwozia zdradza tylko ledwie widoczna szczelina, natomiast chromowana listwa i wydatny dyfuzor podkreślają szerokość nadwozia.

We wnętrzu auta dominuje jasna matowa skóra, która podkreśla przestronność czteromiejscowego przedziału pasażerskiego. Kontrastują z nią sportowe detale pokryte czarną skórą oraz szeroki pas czerwonego lakieru. Deska rozdzielcza, która wydaje się zawieszona w powietrzu, to kolejny element nadający wrażenie lekkości. Kokpit auta jest wyraźnie skierowany ku kierowcy. Cały zestaw wskaźników, wraz z wyświetlaczem w konsoli centralnej, jest osłonięty jednoczęściową szklaną powierzchnią. Główny wyświetlacz za kierownicą jest w pełni cyfrowy i może zostać dowolnie zaprogramowany przez kierowcę. Informacje mogą być wyświetlane w formie klasycznych zegarów analogowych lub w formacie cyfrowym.

Nowy Seat robi wrażenie, ale już dziś wiadomo, że samochód w tej formie nigdy nie trafi do seryjnej produkcji. - Na przykładzie IBL pokazujemy, jak duże znaczenie dla marki Seat mają sportowe sedany. Ten samochód koncepcyjny nie jest jednak zapowiedzią żadnego konkretnego modelu. To raczej prezentacja naszej koncepcji projektowania, dzięki której także sedan może mieć cechy jednoznacznie kojarzące się z Seatem" - mówi James Muir, prezes Seat, S.A. - IBL to kwintesencja wartości marki Seat - wyrazistego wyglądu, precyzji i prestiżu. Przez najbliższe lata Seat będzie realizował ofensywę produktową, przenosząc styl IBL do kilku modeli seryjnych - podsumował prezes marki.