Audi S8, które pojawi się na rynku wiosną 2012 roku, jest nową głową rodziny modeli S - dużą, luksusową limuzyną o ogromnej mocy. Nowy silnik 4.0 TFSI dysponuje mocą aż 520 KM od 1 700 do 5 500 obr./min rozwija moment obrotowy 650 Nm. Osiągi są równie imponujące: na przyspieszenie do 100 km/h ta duża limuzyna potrzebuje zaledwie 4,2 sekundy. Prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Przy takich osiągach zużycie paliwa jest stosunkowo niskie: na 100 km spala średnio zaledwie 10,2 litra - znacznie mniej, niż jego konkurenci. Bezsprężarkowy silnik 5,2 litra V10 w poprzednim modelu zadowalał się średnio 13,2 litrami na 100 km. Spalanie zmniejszyło się prawie o 23 procent, przy czym moc znacznie wzrosła - o 70 KM.

Za tak doskonałymi wynikami Audi S8 stoi zaawansowana technologia, w tym system rekuperacji i system Start-Stop. Wyjątkową rolę odgrywa nowa technologia "cylinder on demand". Przy częściowym obciążeniu wyłącza ona cztery z ośmiu cylindrów. Znacznie poprawia to efektywność i jest odczuwalne głównie podczas jazdy z równą prędkością na autostradzie. Pakiet rozwiązań akustycznych, w tym Active Noise Cancellation System, minimalizuje ewentualne niepożądane dźwięki i wibracje.

Ośmiostopniowa przekładnia tiptronic wykorzystuje, w miarę możliwości, wysokie biegi z niskimi prędkościami obrotowymi, jednak szybko i komfortowo zmienia przełożenie na niższe, jeżeli kierowca sobie tego życzy. Siły są przekazywane przez napęd quattro łączący samoblokujący centralny mechanizm różnicowy ze sportowym mechanizmem różnicowym na tylnej osi. Przy dynamicznej jeździe siły przekazywane są głównie na koło na zewnętrznej stronie łuku i dosłownie wciskają limuzynę w zakręt.

Również zawieszenie nowego Audi S8 nie ma sobie równych. Jednym z jego seryjnych elementów jest specjalnie dostrojone adaptive air suspension - pneumatyczne zawieszenie ze zmiennym tłumieniem, które pozwala ustawić trzy wysokości nadwozia.

Wentylowane tarcze hamulcowe mają z przodu średnicę 400 milimetrów, a z tyłu 365. Na przednich, matowo-czarnych zaciskach hamulców widnieje emblemat S8. Alternatywnie Audi montuje ceramiczne tarcze wzmocnione włóknem węglowym. Każda z nich waży o 5 kilogramów mniej, niż standardowe tarcze. W przypadku hamulców ceramicznych zaciski mają kolor antracytowy. System ESP dysponuje trybem sportowym, w którym o mocy silnika decyduje wyłącznie położenie pedału przyspieszenia.

Audi S8 może pochwalić się stosunkowo niewielką masą: 1975 kilogramów. Nadwozie tej luksusowej limuzyny wykonane jest w technologii ASF (Audi Space Frame) prawie całkowicie z aluminium. Tylko środkowe słupki wykonano ze stali o ultrawysokiej wytrzymałości. Nadwozie waży zaledwie 231 kilogramów. Porównywalna karoseria stalowa ważyłaby o prawie 100 kilogramów więcej. Ultralekka technologia budowy nadwozia pozwoliła na redukcję masy także innych podzespołów, na przykład zawieszenia.

Poza bogatym wyposażeniem seryjnym Audi oferuje dla nowego S8 wszystkie najwyższe opcje elementów wyposażenia. Szczególnie interesujące są systemy wspierające kierowcę, ściśle współpracujące między sobą oraz z systemem nawigacji. Ich sercem jest adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, do tego dochodzi Audi side assist, Audi lane assist, wskaźnik ograniczenia prędkości oraz asystent widoczności nocą zaznaczający na monitorze pieszych poruszających się drogą.

Nowoczesne technologie uzupełnia system bezpieczeństwa Audi pre sense, dostępny w różnych wariantach. Nowy system rozpoznawania zmęczenia na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów określa stopień zmęczenia kierowcy, ostrzega go i zaleca przerwanie jazdy.

Nowością w rodzinie A8 jest asystent parkowania z czterema małymi kamerami obserwującymi otoczenie. Obrazy z kamer łączone są przez komputer, a kierowca może wywołać na monitorze MMI różne widoki, w tym także wirtualny widok z lotu ptaka. System ten zwiększa bezpieczeństwo przy manewrowaniu i wyjeżdżaniu z bram lub dróg podporządkowanych przy ograniczonej widoczności, pozwalając zobaczyć pojazdy nadjeżdżające z boku.

Należący do wyposażenia seryjnego system MMI Navigation plus reprezentuje najnowszy poziom techniki. Sposób wprowadzania poleceń przy użyciu MMI touch jest innowacyjnym rozwiązaniem. System dysponuje dużym twardym dyskiem i ośmiocalowym monitorem o wysokiej rozdzielczości. MMI Navigation plus wraz z również seryjnym telefonem samochodowym online z Bluetooth pozwalają na korzystanie w samochodzie z wielu usług internetowych i podłączenie przez WLAN przenośnych urządzeń końcowych. System nagłośnienia Bang & Olufsen advanced sound ze swoimi 1400-watowymi wzmacniaczami i 19 głośnikami zachwyca pięknym brzmieniem.