Projekt Mini Coopera w sportowej wersji Coupe pojawił się już w 2009 roku. Samochód ten miał ciekawy wygląd dachu, inspirowany baseballową czapeczką oraz bardziej dynamicznie pochylone przednie słupki. Całość prezentowała się bardzo obiecująco. Na szczęście projektanci pozostawili większość elementów stylistycznych z prototypu i możemy dzięki temu podziwiać naprawdę udany design.

Mini Coupe jest krótkim i zgrabnym autem, bo ma zaledwie 3,73 metra długości. Nadwozie zostało dodatkowo obniżone w stosunku do wersji trzydrzwiowej o 52 mm, a z tyłu widnieje spoiler, który wysuwa się przy prędkościach powyżej 80 km/h. Zmienione zostało też zawieszenie, które pozwala na bardziej dynamiczną jazdę. To wszystko dodaje nie tylko sportowego charakteru, ale też poprawia właściwości jezdne.

Wewnątrz mamy do czynienia z klasycznym dla marki designem, tak więc każdy fan marki poczuje się tu jak u siebie. Pojawiły się za to nowe kolory i materiały tapicerskie. Kabina pomieści dwie osoby, jak na sportowe coupe przystało, ale dzięki temu udało się wygospodarować niemałą, bo 280-litrową przestrzeń bagażową.

Pod maską Mini Coopera Coupe może pracować jeden z trzech silników benzynowych o pojemności 1,6 litra lub 2-litrowy diesel. Topowa wersja John Cooper Works napędzana jest turbodoładowanym motorem o mocy 211 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 260 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 6,4 sekundy, a maksymalna prędkość sięga 240 km/h.

Mini Cooper S Coupe dysponuje 184 KM i 240 Nm, a "zwykły" Cooper Coupe ma moc 122 KM i moment obrotowy 160 Nm. Zużycie paliwa w tej odmianie to 5,4 l/100 km.

Najbardziej oszczędny jest jednak diesel o mocy 143 KM i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm, który spala średnio 4,3 l/100 km. Wspomniane parametry wystarczą, by do "setki" przyspieszyć w niecałe 8 sekund i rozwinąć maksymalną prędkość 216 km/h.

Co ciekawe, na rynku amerykańskim podstawowa wersja Coopera Coupe kosztuje 22 tys. dolarów, czyli niemal dokładnie tyle, co Chevrolet Camaro z 312-konnym motorem V6. Najmocniejsza odmiana JCW wymagać będzie z kolei wyłożenia nieco większej kwoty, niż za Camaro z silnikiem V8 o mocy 426 KM!

W Wielkiej Brytanii oficjalne ceny zaczynają się od 16 640 funtów za wersję 122-konną, aż do 23 800 funtów za topowy model JCW. To niemało, jak za tak niewielkie auto. Pozostaje mieć nadzieję, że radość z jazdy i wykończenie wnętrza zrekompensują ten wydatek.