Nowy lekki samochód użytkowy Iveco, który zostanie wprowadzony na rynek we wrześniu 2011 roku będzie nadal posiadać cechy, które były źródłem jego sukcesu w branży transportu zawodowego. Od samego początku Daily był prawdziwym pojazdem użytkowym z samodzielną ramą podwozia, zbudowanym z myślą o łatwej zabudowie. W transporcie krajowym, w centrach miast, gdzie istnieje potrzeba realizowania szybkich dostaw, w przewozach regionalnych, a także w trudnych zastosowaniach terenowych, Daily jest od długiego czasu najczęściej wybieranym lekkim pojazdem użytkowym.

Najnowsza wersja Daily będzie oferowana z nowymi, wysokowydajnymi silnikami, o większej mocy; udoskonalonymi zarówno pod względem ekonomiki jak i ekologii. Powodem do dumy jest 3 litrowy silnik dieslowski produkcji FPT Industrial, zgodny z normą emisji spalin Euro 5, o najwyższej w swojej klasie mocy znamionowej wynoszącej 205 KM oraz potężnym momencie obrotowym wynoszącym aż 470 Nm.

Dzięki wprowadzeniu podwójnej turbosprężarki, zwartej budowie oraz niskiej bezwładności, udało się osiągnąć szybką i dynamiczną reakcję silnika przy niskiej prędkości obrotowej. Większa jednostka zapewnia silnikowi maksymalne osiągi, wysoki moment obrotowy oraz dużą moc przy niskim poziomie emisji spalin i niskim zużyciu paliwa. W przypadku tych wersji Nowego Daily, które są zaliczane do kategorii "heavy duty" (homologacja zgodna z Dyrektywą 2005/55) oraz wersji Natural Power, został utrzymany certyfikat zgodności z normą czystości spalin EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle), która jest nadal najbardziej pod tym względem restrykcyjną normą w Europie.

2,3 litrowy silnik FPT Industrial ma zwiększony moment obrotowy do 320 Nm oraz posiada nowy wielostopniowy system wtrysku paliwa Multijet II, który optymalizuje proces spalania, przynoszą godne odnotowania korzyści takie jak niższy poziom hałasu wytwarzany przez sam silnik, niższe zużycie paliwa oraz niższa emisja spalin.

Technologia redukcji emisji spalin w silnikach dieslowskich to nadal zaawansowany układ EGR z udoskonalonym sterowaniem, zapewniającym dokładną dystrybucję zawracanych gazów pomiędzy cylindry silnika oraz filtr cząstek stałych (DPF) w standardzie. Architektura układu wydechowego i logika działania układu EGR zostały zoptymalizowane ze zwróceniem szczególnej uwagi na cykl jazdy miejskiej.

W Nowym Daily, poszanowanie środowiska naturalnego idzie w parze z poszanowaniem innych użytkowników dróg co przejawia się w tym, że inżynierowie Iveco zastosowali w nowym pojeździe aktywne środki bezpieczeństwa, które pomagają zmniejszyć liczbę wypadków na drogach. W nowym pojeździe wprowadzono światła dzienne, a także nową funkcjonalność w postaci świateł przeciwmgielnych na zakrętach, które zapewniają kierowcom nowych pojazdów użytkowych Daily to, że widzą i są dobrze widziani.

Jeśli chodzi o dostępność modelu Nowy Daily nadal będzie obecny we wszystkich segmentach pojazdów użytkowych o DMC od 2,8 t do 7,0 t, pozwalając przewozić masę użyteczną do 4,7 t, a w przypadku furgonu, oferowana jest przestrzeń ładunkowa do 17,2 m3 w ośmiu wariantach, co powoduje, że Nowe Daily jest liderem w swojej klasie. Nowy Daily nadal jest oferowany z pełną gamę silników, w tym z silnikiem na gaz ziemny i z napędem elektrycznym.