Nie należy zapominać o zapewnieniu drożności otworów, czystości filtrów, których zatkanie (np filtr kabiny zatkany obcymi ciałami typu liście, owady, inne...) może prowadzić do zbierania się nadmiernej ilości wody i jej przedostawaniado wnętrza pojazdu (w trakcie wymontowywania w celu czyszczenia filtra kabiny nie można dopuścić do przedostania sie ciał obcych do parownika). W trakcie pracy układu klimatyzacji jest również rzeczą normalną skraplanie się pary wodnej, która odprowadzana jest pod samochód. W przypadku zatkania/ niedrożności otworów, nadmiar wody może przedostawać się do wnętrza pojazdu (np. dywaniki pod nogami kierowcy i pasażera). Częstotliwość kontroli i czyszczenia wyżej opisanych miejsc zależy od rodzaju i środowiska w jakim jest użytkowany samochód. Jeżeli eksploatacja odbywa się w miejscach zanieczyszczonych, zalesionych, w okolicy zalegania dużych ilości liści należy odpowiednio częściej kontrolować występowanie zanieczyszczeń w newralgicznych miejscach. Okresowa kontrola i czyszczenia całego układu klimatyzacji zalecana przez Producenta (kontrola szczelności/ wymiana czynnika chłodzącego, dezynfekcja, wymiana filtra...)powinna być wykonywana zgodnie z częstotliwością opisaną w Książce Przeglądówdla danego modelu pojazdu, najczęściej zalecane jest wykonywanie tych czynności co 2 lata. Ten rodzaj kontroli należy zlecić serwisowi Autoryzowanego Partnera Renault, który dysponuje odpowiednią dokumentacją, oprzyrządowaniem oraz przeszkolonym personelem.Krzysztof Kotarba