Logo
Jeep Cherokee pokazany w Nowym Jorku
Aktualności

Jeep Cherokee pokazany w Nowym Jorku

Znany z zachowawczej stylistyki swoich samochodów Jeep zadziwił cały motoryzacyjny świat. Nowy Jeep Cherokee, pokazany na salonie w Nowym Jorku, wzbudził wiele kontrowersji i rozpętał prawdziwą burzę. Zresztą, zobaczcie sami! Już pierwsze zdjęcia Jeepa Cherokee, które niedawno temu wyciekły do sieci, wywołały falę dyskusji. Nieduży SUV z osobliwie wyglądającym przodem nie wygląda jak Jeep. Patrząc jednak na charakterystyczną siedmioczęściową atrapę chłodnicy nie można mieć wątpliwości, że to jednak kolejny model tej legendarnej amerykańskiej marki. Wszystko inne jednak już Jeepa nie przypomina. Wielu zarzuca Jeepowi zbytnie zapatrzenie się na Nissana Juke'a. Inni zgodnie twierdzą, że nowy Cherokee zdetronizuje dotychczasowego lidera rankingów najbrzydszych aut w historii motoryzacji - Pontiaca Azteka. Szczególnie, że pokazany na nowych zdjęciach tył również pozostawia wiele do życzenia. Sporo jest jednak obrońców nowej stylistyki Jeepa, choć są oni najwyraźniej w mniejszości. Warto jednak zaczekać z ostateczną oceną do momentu pojawienia się auta w salonach. Na żywo może wyglądać o niebo lepiej... Co stoi za tak oryginalną stylistyką nowego Jeepa Cherokee? Jak powiedział jeden z przedstawicieli marki, cytowany przez Wall Street Journal, wygląd został zapożyczony z projektu... Alfy Romeo, która podobnie jak Jeep należy do koncernu Fiat-Chrysler. Chodziło o zaoszczędzenie kosztów związanych z opracowaniem nowego modelu i skrócenie czasu potrzebnego do wprowadzenia auta na rynek. No tak, wszystko przez Włochów... Jeep Cherokee powstał na tej samej platformie co Dodge Dart, który z kolei zapożyczył bazę od Alfy Romeo Giulietty. Gama silnikowa ma zawierać m.in. 2,4-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 184 KM oraz 3,2-litrowy silnik V6 o mocy 271 KM. Obie jednostki będą współpracować z pierwszą w tej klasie 9-stopniową skrzynią biegów. W obliczu zaprezentowanych zdjęć, zapewnienia producenta o doskonałych właściwościach jezdnych, oszczędności i walorach praktycznych schodzą na drugi plan, choć nie do końca słusznie. Jak można się bowiem spodziewać, i co zapowiada sam producent, Cherokee nie straci na off-roadowym charakterze i możliwościach pokonywania trudnego terenu. Produkowany w amerykańskich zakładach w Toledo w stanie Ohio Jeep Cherokee pojawi się w salonach w trzecim kwartale roku. Do wyboru będą cztery wersje wyposażenia - Sport, Latitude, Limited oraz uterenowiona Trailhawk. Ceny nie zostały jeszcze podane.

Jeep Compass (Genewa 2013)
Aktualności

Jeep Compass (Genewa 2013)

W Genewie zadebiutował Jeep Compass w wersji na rok modelowy 2014. Oprócz nowej, 6-stopniowej przekładni  automatycznej PowerTech, Jeep Compass poszczycić się może przeprojektowanym nadwoziem oraz bardziej wyrafinowanym i komfortowym wystrojem wnętrza. Nadwozie samochodu Jeep Compass MY 2014 poddane zostało restylizacji. Szczeliny atrapy chłodnicy w wersji modelowej Limited otrzymały metalizowane obramowania i srebrzyste wypełnienie siatką Billet Silver. Halogenowe reflektory osadzone są na czarnym tle, a "do kompletu" dodano metalizowane gniazda lamp przeciwmgielnych. Zmiany nie ominęły także tylnej części pojazdu. Klosze lamp tylnych zostały stylowo przyciemnione, a górną krawędź uchwytu klapy tylnej/wnęki na tablicę rejestracyjną ozdobiono chromowaną listwą. Nowością są także 18-calowe obręcze kół z lekkiego stopu oraz wbudowany emblemat "Jeep" na klapie tylnej w pojazdach wyposażonych w kamerę podglądu cofania ParkView. Jedną z zalet nowej skrzyni biegów, która oferowana będzie w parze z 2,0- oraz 2,4-litrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy odpowiednio - 156 i 170 KM, jest poprawa osiągów w codziennej eksploatacji pojazdu, wynikająca z płynności zmiany przełożeń. Wśród nowych elementów bezpieczeństwa znajdują się m.in. boczne fotelowe poduszki powietrzne i kamera podglądu drogi cofania ParkView. Modelowe własności off-roadowe w tej kategorii pojazdów zapewnia aktywny system napędu 4WD Freedom Drive I typu "full-time" z blokadą międzyosiową ("Lock Mode"). System ten zwiększa bezpieczeństwo i  pewność prowadzenia w trudnych warunkach pogodowych oraz  na podłożach o niskiej przyczepności. Nowy Jeep Compass MY 2014 wejdzie na rynki Europy w drugim kwartale bieżącego roku z ofertą trzech wersji modelowych: dotychczasowych Sport i Limited oraz nowej - Compass North. Nowy Jeep Compass North 4x2 napędzany jest 2,0-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 156 KM i momencie obrotowym 190 Nm, współpracującym z pięciostopniową skrzynią manualną albo sześciostopniową przekładnią automatyczną. Alternatywnie dostępny jest 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 136 KM i momencie 320 Nm w tandemie z sześciostopniową manualną skrzynią przekładniową (nieoferowany na rynku polskim). Napęd Compassa North 4x4 stanowi 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 163  KM i momencie 320 Nm ze skrzynią manualną sześciostopniową lub alternatywnie 2,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 170 KM i momencie 220 Nm z parze z nową automatyczną przekładnią automatyczną albo  manualną skrzynią pięciostopniową (nieoferowane na rynku polskim).  Ponad wyposażenie wersji modelowej Sport, Compass North posiada  boczne fotelowe poduszki powietrzne, lusterka boczne w kolorze nadwozia, 17-calowe aluminiowe obręcze kół, przyciemniane szyby), siedzenia kryte materiałem/winylem, skórzaną kierownicę z przyciskami sterowania audio oraz system Uconnect z radioodtwarzaczem CD/DVD/MP3 i portem AUX.