Grand Cherokee dostał nareszcie to, czego mu brakowało. 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów ZF zapewnia mu zarówno komfort, jak i dynamikę. Otrzymają ją wszystkie wersje silnikowe flagowego Jeepa: benzynowe 3.6 V6, 5.7 V8 Hemi, 6.4 V8 SRT oraz dieslowska 3.0 CRD (silnik Multijet II o mocy 250 lub 190 KM).
Na zewnątrz poliftingową wersję najłatwiej rozpoznać po nowym designie przednich biksenonowych reflektorów z wyraźnym rysunkiem lamp LED do jazdy dziennej. Wewnątrz ewolucja polega na wprowadzeniu jeszcze szlachetniejszych materiałów wykończeniowych i bardziej zaawansowanego systemu multimedialnego Uconnect, którym steruje się głosem lub za pośrednictwem 8,4-calowego ekranu dotykowego. Drugi, 7-calowy wyświetlacz na tablicy rozdzielczej przed oczami kierowcy można indywidualnie skonfigurować tak, by pokazywał najbardziej interesujące informacje na temat aktualnej jazdy.
Do wyboru jest pięć wersji wyposażeniowych: od bazowej Laredo, poprzez Limited i Overland po najbardziej luksusową Summit. Osobną kategorię stanowi sportowy SRT (z 6.4 V8 o mocy 468 KM). W Overland i Summit standardem jest np. zawieszenie pneumatyczne o 5 trybach pracy: od normalnego poprzez 2 offroadowe i parkingowy po Aero do dynamicznej jazdy autostradowej. Tryb Off Road 2 pozwala uzyskać najwyższy prześwit – 28 cm.
Na liście urządzeń zwiększających bezpieczeństwo znajdziemy teraz np. system ostrzegający i zapobiegający kolizji, wyhamowujący auto przed przeszkodą do całkowitego jego zatrzymania.
Jeep nie byłby sobą, gdyby jego sztandarowy model nie umożliwiał jazdy w prawdziwym terenie. Do wyboru, w zależności od wersji są 3 systemy napędu 4x4 oraz system kontroli trakcji Selec-Terrain z 5 programami jazdy udoskonalony na potrzeby poliftingowego modelu (standard we wszystkich wersjach oprócz sportowego SRT).
Do jazd wybraliśmy wersję 3.0 CRD z topowym wyposażeniem Summit. Na autostradzie i krętych górskich drogach zawieszenie w trybie Normal stanowi dobry kompromis dynamiki i wygody, ale i najbardziej dynamiczny tryb Aero zapewnia przyzwoity komfort podczas szybkiej jazdy. W terenie tryb offroadowy i program błotny powolił nam przekonać się, że mimo całego luksusu Grand Cherokee nie stracił nic ze swojej dzielności i potrafi pokonać przeszkody, niedostępne dla większości SUV-ów premium.
Nowy Jeep Grand Cherokee pojawi się na naszym rynku w lipcu. Wtedy poznamy też ceny, które nie powinny być wyższe od aktualnej oferty o więcej niż ok. 5 proc. Więcej o zmodernizowanym Jeepie Grand Cherokke w najbliższym 22. numerze „Auto Świata”.
Galeria zdjęć
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee
Jeździmy nowym Jeepem Grand Cherokee