Postęp dzięki 16V – w pierwszej kolejności technika wielozaworowa trafiła do motorsportu. W latach siedemdziesiątych XX wieku wprowadzono ją do seryjnych silników 4-cylindrowych. Pod skrótem „16V” kryją się – przyjemność z jazdy oraz sportowe doznania. Jednym z takich samochodów był Jensen-Healey zbudowany przez Brytyjczyków.

Baby-Benz dojrzał dzięki 16V, a kierowcy innych aut o sportowym charakterze wreszcie poczuli respekt przed modelami ze Stuttgartu. Także Porsche po decyzji przejścia na technikę 4-zaworową stało się prawdziwym przedstawicielem sportowej marki.

Japoński wojownik i Kung Fu Panda. Bohaterów porównania łączy ze sobą więcej, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Mają prawie identyczną długość, a ich premiery odbyły się w tym samym czasie. No i najważniejsze: w obu samochodach jest napęd na obie osie.

Troje drzwi, siedem miejsc, dwa suwy. Proste w konstrukcji i odporne na surowe warunki klimatyczne 3-drzwiowe kombi marki Saab, to dziś niezwykle rzadki widok. W swoich czasach było nie tylko pomysłowo zaprojektowanym i praktycznym autem, lecz także wyjątkowo niezawodnym i trwałym.

Liftbacki z lat osiemdziesiątych XX wieku. Jak się okazuje, prestiż to nie wszystko. Porównaliśmy popularne kombi-limuzyny, które ocenialiśmy nie tylko za to co mają pod blachą, ale także ich design.

Megatest Porsche Turbo. Od 40 lat najgorętsze „porschaki” mają silnik z doładowaniem. Sprawdziliśmy, który z nich sprawia największą frajdę.

Przypominamy, co wydarzyło się 30 lat temu. Jakie wówczas powstały samochody? Czym jeździli Polacy?

Radzimy jak odnowić stare radio i usunąć wgniecenia nadwozia. Natomiast nasz barometr klasycznych aut, informuje o aktualnych cenach.

{ "caption": "Auto Świat Classic 2/2017", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NGY7MDA_/25d9490635ce4fa8532e7d7cef272da1.jpeg", "publicationId": { "ocdn": "25d9490635ce4fa8532e7d7cef272da1", "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg" }, "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat" } ], "uuid": "5fa8919f-81fd-5ecc-a348-0df97dab3d05", "creators": [ { "uuid": "f2b554be-a88f-4e81-b391-76590c55020e", "idref": "f2b554be-a88f-4e81-b391-76590c55020e", "name": "auto świat" } ], "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "auto świat / Auto Świat" }, "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "size": { "width": 700, "height": 923, "bytes": 700898 }, "asyncAdSlot": null } Auto Świat Classic 2/2017 Foto: auto świat / Auto Świat
Auto Świat Classic 2/2017

To tylko wybrane tematy z najnowszego wydania magazynu „Auto Świat Classic” (2/2017), który dostępny jest w sprzedaży od 29 marca 2017 roku.

Zapraszamy do lektury!