Kompaktowy crossover Audi ma 4,20 metra długości, z profilu wygląda jak „A-trójka" tylko wyżej zawieszona i z wielkimi, 19-calowymi kołami. Auto sprawia wrażenie masywnego, a to za sprawą wąskich okien bocznych i potężnych kół.

Dwudrzwiowy crossover - jak zapewnia Audi - nadawał się będzie zarówno do użytku codziennego, jak i do wyjazdów rekreacyjnych w trudniejszym terenie niż utwardzone ulice i drogi. Dobre zachowanie w terenie ma zapewnić napęd na cztery koła (quattro), a aluminiowe osłony podwozia z przodu i z tyłu mają zabezpieczać elementy podwozia przed uszkodzeniem na wertepach.

Koncepcyjne auto przede wszystkim ma za zadanie pokazać, w jakim kierunku idą projektanci Audi, jak będą wyglądały auta tej firmy za lat 3 czy 4. W takiej postaci, jak zaprezentowane na salonie w Detroit, raczej nie powstanie, ale wiele jego elementów zostanie zaadaptowanych do przyszłych modeli.

Charakterystyczny dla koncepcyjnego crossovera jest minimalny zwis tylny - takie rozwiązanie pozwala uzyskać duży rozstaw osi, a tym samym wygospodarować w środku dużo miejsca dla pasażerów.

Ponieważ koncepcyjny crossover Audi to raczej studium nadwozia, nic nie wiadomo o wyposażeniu auta ani o silnikach. Można się jedynie domyślać, że będą one podobne do tego, jakie jest już oferowane w kompaktowym Q3.