Miejski samochód został zaprojektowany z myślą o Europejczykach, którzy kładą coraz większy nacisk na praktyczność pojazdów oraz charakterystykę ich jednostek napędowych - w cenie jest elastyczność oraz skromne zapotrzebowanie na paliwo. Prototyp Hyundaia nie powinien mieć problemów ze spełnieniem zachcianek mieszkańców Starego Kontynentu.

Do napędu modelu ix-Metro użyto trzycylindrowego silnika o pojemności jednego litra. Kilka lat temu udałoby się z niego wykrzesać około 70 KM. Zastosowanie nowoczesnych technologii wyraźnie podniosło efektywność jednostki napędowej. Opracowany przez Koreańczyków motor jest wyposażony w system zmiennych faz rozrządu, bezpośredni wtrysk benzyny oraz turbodoładowanie. Dzięki nim maksymalna moc wynosi aż 125 KM!

Silnik benzynowy został połączony z jednostką elektryczną. Zestawienie dwóch źródeł napędu pozwoliło na zachowanie dobrych osiągów przy niewielkim zużyciu paliwa. Hyundai deklaruje, że ix-Metro będzie emitował do atmosfery zaledwie 80 g CO2/km. Oznacza to średnie spalanie na poziomie około 3,5 l/100km. Podczas postoju paliwo nie będzie marnotrawione. Koreańczycy wyposażyli samochód w system start&stop, który wyłącza silnik po zatrzymaniu się.

Na tym nie kończą się zalety ix-Metro. Projektanci postanowi zwolnić jego posiadacza z konieczności operowania pedałem sprzęgła. Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu automatycznej skrzyni biegów, która została wyposażona w sześć biegów i dwa sprzęgła. Karoseria ix-Metro mierzy 3,9 metra, więc parkingowe manewry nie będą stanowiły jakiegokolwiek problemu. Z kolei pozbawienie samochodu środkowego słupka ułatwi zajmowanie miejsca na tylnych siedzeniach.

Produkcyjnej wersji modelu ix-Metro możemy spodziewać się za 2-3 lata. Z pewnością nie będzie równie odważnie stylizowana co prototyp, ale układ napędowy powinien zostać niezmieniony.