Do mety Rajdu Szwecji 2014 dojechały cztery polskie załogi. Najwyższa pozycję uzyskał najbardziej doświadczony Michał Sołowow – Ford Fiesta RS WRC. Polscy kibice liczyli na dobre miejsce Roberta Kubicy, który jak sam podkreślał w każdej wypowiedzi, przyjechał do Szwecji zdobywać doświadczenie.
Od początku Rajdu Szwecji 2014 ton walce nadawały trzy załogi fabryczne Volkswagena. Gdy wydawało się, że aktualny mistrz świata Sebastian Ogier będzie walczył o kolejne zwycięstwo, na 8. odcinku specjalnym nieoczekiwanie stracił 4,5 minuty. Francuski kierowca jednak szybko oponował sytuację i na kolejnych odcinkach odrabiał stratę do najlepszych. Ostatecznie rajd ukończył na punktowanej szóstej pozycji, wygrał 10 odcinków specjalnych.
W tej sytuacji pełna odpowiedzialność w walce o zwycięstwo spadła na partnera z zespołu. Jari-Matti Latvala jechał rozważnie i od 10 odcinka specjalnego do mety znajdował się na prowadzeniu. Wygrał 5 odcinków i zdobył punkty za drugie miejsce w Power Stage. Fin jest także liderem mistrzostw po dwóch tegorocznych rajdach.
Cztery odcinki w tym rajdzie wygrał Andreas Mikkelsen, kolejny członek fabrycznego zespołu Volkswagen, który na mecie był drugi.
Dwa oesy wygrał Mads Østberg – Citroen DS3 WRC. Estończyk Ott Tänak i Norweg Hennig Solberg zapisali na swoje konto po jednym wygranym odcinku.
Z całą pewnością rozczarowany w tego rajdu powraca do domu Fin Mikko Hirvonen, który po powrocie do Forda nie może odzyskać swojej wielkiej formy.
Rajd Szwecji 2014 - wyniki
Poz.
Kierowca / PilotSamochód
Kat.
Czas OSKary
Łączny czas
Strata do lideraStrata do poprz.
1Latvala J. / Anttila MiikkaVolkswagen Polo R WRC RC1103:00:31.103:00:31.100:00:00.000:00:00.02Mikkelsen A. / Markkula MikkoVolkswagen Polo R WRC RC1203:01:24.703:01:24.700:00:53.600:00:53.63Østberg Mads / Andersson JonasCitroën DS3 WRC RC1303:01:30.603:01:30.600:00:59.500:00:05.94Hirvonen Mikko / Lehtinen JarmoFord Fiesta RS WRC RC1403:02:58.003:02:58.000:02:26.900:01:27.45Tänak Ott / Mõlder RaigoFord Fiesta RS WRC RC1503:03:31.603:03:31.600:03:00.500:00:33.66Ogier S. / Ingrassia J.Volkswagen Polo R WRC RC1603:05:01.003:05:01.000:04:29.900:01:29.47Solberg Henning / Minor IlkaFord Fiesta RS WRC RC1703:05:18.603:05:18.600:04:47.500:00:17.68Tidemand Pontus / Fløene OlaFord Fiesta RS WRC RC1803:06:09.303:06:09.300:05:38.200:00:50.79Breen Craig / Martin ScottFord Fiesta RS WRC RC1903:09:26.503:09:26.500:08:55.400:03:17.210Meeke Kris / Nagle PaulCitroën DS3 WRC RC11003:11:49.103:11:49.100:11:18.000:02:22.611Kruuda Karl / Järveoja M.Ford Fiesta S2000 RC2103:14:40.203:14:40.200:14:09.100:02:51.112Ketomaa Jari / Lindström KajFord Fiesta R5 RC2203:14:42.503:14:42.500:14:11.400:00:02.313Åhlin Fredrik / Abrahamsen M.Ford Fiesta R5 RC2303:15:38.300:00:20.003:15:58.300:15:27.200:01:15.814Al Rajhi Yazeed / Orr MichaelFord Fiesta S2000 RC2403:16:57.603:16:57.600:16:26.500:00:59.315Protasov Yuriy / Cherepin PavloFord Fiesta R5 RC2503:17:50.300:00:10.003:18:00.300:17:29.200:01:02.716Al Qassimi K. / Patterson ChrisCitroën DS3 WRC RC11103:19:11.600:00:10.003:19:21.600:18:50.500:01:21.317Sołowow M. / Baran MaciejFord Fiesta RS WRC RC11203:22:48.003:22:48.000:22:16.900:03:26.418Bertelli L. / Dotta MitiaFord Fiesta R5 RC2603:25:04.400:00:10.003:25:14.400:24:43.300:02:26.419Hänninen Juho / Tuominen TomiHyundai i20 WRC RC11303:27:12.103:27:12.100:26:41.000:01:57.720Koči Martin / Kostka LukášCitroën DS3 R3T RC3103:27:48.003:27:48.000:27:16.900:00:35.921Gorban Valeriy / Korsia V.Mini John Cooper Works S2000 RC2703:26:39.200:02:10.003:28:49.200:28:18.100:01:01.222Frisiero Fabio / Scattolin S.Peugeot 207 S2000 RC2803:32:25.903:32:25.900:31:54.800:03:36.723Ptaszek Hubert / Kozdroń KamilFord Fiesta R2 RC4103:34:41.603:34:41.600:34:10.500:02:15.724Kubica Robert / Szczepaniak M.Ford Fiesta RS WRC RC11403:36:43.503:36:43.500:36:12.400:02:01.925Boland Eamonn / Morrissey M.Subaru Impreza Sti R4 RC2903:39:39.003:39:39.000:39:07.900:02:55.526Linari Gianluca / Arena NicolaSubaru Impreza STI RC21003:40:43.103:40:43.100:40:12.000:01:04.127Font Joan / Haro AlexMitsubishi Lancer Evo IX RC21103:47:28.403:47:28.400:46:57.300:06:45.328Neuville T. / Gilsoul NicolasHyundai i20 WRC RC11503:49:59.303:49:59.300:49:28.200:02:30.929Roman Joakim / Sundh MarcusSubaru Impreza STI RC21203:59:10.503:59:10.500:58:39.400:09:11.230Kabaciński Ł. / Gospodarczyk S.Renault Clio R3 RC3204:00:50.500:01:10.004:02:00.501:01:29.400:02:50.0
Od początku Rajdu Szwecji 2014 ton walce nadawały trzy załogi fabryczne Volkswagena. Gdy wydawało się, że aktualny mistrz świata Sebastian Ogier będzie walczył o kolejne zwycięstwo, na 8. odcinku specjalnym nieoczekiwanie stracił 4,5 minuty. Francuski kierowca jednak szybko oponował sytuację i na kolejnych odcinkach odrabiał stratę do najlepszych. Ostatecznie rajd ukończył na punktowanej szóstej pozycji, wygrał 10 odcinków specjalnych.
Od początku Rajdu Szwecji 2014 ton walce nadawały trzy załogi fabryczne Volkswagena. Gdy wydawało się, że aktualny mistrz świata Sebastian Ogier będzie walczył o kolejne zwycięstwo, na 8. odcinku specjalnym nieoczekiwanie stracił 4,5 minuty. Francuski kierowca jednak szybko oponował sytuację i na kolejnych odcinkach odrabiał stratę do najlepszych. Ostatecznie rajd ukończył na punktowanej szóstej pozycji, wygrał 10 odcinków specjalnych.
Jari-Matti Latvala może czuć się usatysfakcjonowany swoim trzecim zwycięstwem w Rajdzie Szwecji.
Od początku Rajdu Szwecji 2014 ton walce nadawały trzy załogi fabryczne Volkswagena. Gdy wydawało się, że aktualny mistrz świata Sebastian Ogier będzie walczył o kolejne zwycięstwo, na 8. odcinku specjalnym nieoczekiwanie stracił 4,5 minuty. Francuski kierowca jednak szybko oponował sytuację i na kolejnych odcinkach odrabiał stratę do najlepszych. Ostatecznie rajd ukończył na punktowanej szóstej pozycji, wygrał 10 odcinków specjalnych.
Od początku Rajdu Szwecji 2014 ton walce nadawały trzy załogi fabryczne Volkswagena. Gdy wydawało się, że aktualny mistrz świata Sebastian Ogier będzie walczył o kolejne zwycięstwo, na 8. odcinku specjalnym nieoczekiwanie stracił 4,5 minuty. Francuski kierowca jednak szybko oponował sytuację i na kolejnych odcinkach odrabiał stratę do najlepszych. Ostatecznie rajd ukończył na punktowanej szóstej pozycji, wygrał 10 odcinków specjalnych.
Od początku Rajdu Szwecji 2014 ton walce nadawały trzy załogi fabryczne Volkswagena. Gdy wydawało się, że aktualny mistrz świata Sebastian Ogier będzie walczył o kolejne zwycięstwo, na 8. odcinku specjalnym nieoczekiwanie stracił 4,5 minuty. Francuski kierowca jednak szybko oponował sytuację i na kolejnych odcinkach odrabiał stratę do najlepszych. Ostatecznie rajd ukończył na punktowanej szóstej pozycji, wygrał 10 odcinków specjalnych.