Początki były trudne. Ile Lexusów sprzedano w pierwszym roku obecności tej marki w Polsce, czyli w 1997 roku? Dwie sztuki! Były to modele GS.
W tamtych czasach Lexusy już jeździły po polskich drogach, ale były to egzemplarze używane, z prywatnego importu z USA. Sprowadzano głównie flagowy model LS z silnikiem V8 pod maską. Był to konkurent Jaguara, Mercedesa klasy S, BMW 7.
W 1998 roku na nowego LS-a z salonu skusiło się czterech klientów, a na GS-a – trzech. Wzrost sprzedaży – 250 proc.
W 1999 r. pojawił się w sprzedaży nowy model oznaczony symbolem IS – auto klasy średniej, konkurent BMW 3, Mercedesa klasy C. Auto spodobało się – sprzedano 46 IS-ów a do tego 5 GS-ów i jednego LS-a.
W następnych latach obok modelu IS pojawił się SUV oznaczony jako RX. Prestiżowy SUV szybko zdobbył uznanie. W 2001 roku kupiło go 47 osób, w 2002 – 86, rok później – 87, a w 2004 roku, gdy pojawił się nowy model skusiło się na RX-a aż 141 osób. W 2005 roku pojawiła się wersja hybrydowa.
Do dziś RX jest najchętniej kupowanym modelem Lexusa w Polsce, przy czym aż 75 proc. klientów decydujących się na ten model wybiera wersje hybrydowe.
W sumie od roku 2000 do końca września 2014 sprzedano w Polsce 2224 Lexusy RX – model ten zajmuje drugie miejsce na liście najpopularniejszych Lexusów na polskim rynku.
Pierwsze miejsce zajmuje IS – od 1999 r. sprzedano 2644 egzemplarze.
Duże nadzieje wiązał Lexus z najmniejszym modelem – hybrydowym CT 200 wprowadzonym do sprzedaży w 2011 roku. CT nie zawojował ani rynku ani serc kierowców – jest za mały gabarytowo i za mało prestiżowy jak na markę Lexus. Od 2011 roku sprzedano 760 sztuk CT 200.
Jaki zatem model Lexusa ma szansę zdobyć polski rynek? Najnowszy kompaktowy SUV oznaczony symbolem NX 300h.
To konkurent Audi Q5, BMW X3, Mercedesa GLK, Volvo XC60. Jest bardzo bogato wyposażony, ma zaskakująco obszerne wnętrze i napęd hybrydowy.
Benzynowy silnik o pojemności 2.5 litra i mocy 155 KM współpracuje z jednym lub dwoma motorami elektrycznymi – w zależności od tego czy napęd jest na przednią oś czy 4x4. Łączna moc układu wynosi 197 KM.
Lexus NX 300h jest już w salonach polskich dilerów. Do końca września 2014 r. promocyjna cena podstawowej wersji z napędem na przednie koła wynosiła 154 500 zł, a z napędem 4x4 – 160 700 zł.
Od 1 października cena podstawowego modelu wynosi 171 600 zł, a z napędem 4x4 – 177 800 zł. Najdroższa wersja Prestige kosztuje 258 900 zł.
Do końca września 2014 r. polscy klienci zamówili „z obrazka" 600 sztuk NX-ów. Dzięki temu sprzedaż Lexusów w 2014 r. osiągnie ok. 1500 szt.