Ostatni człon nazwy oznacza, że najnowszą hybrydę Mercedesa można ładować także z gniazdka elektrycznego 230 V.
Luksusowa limuzyna Mercedesa to trzecia hybryda klasy S (po S400 Hybrid i S 300 BlueTEC Hybrid), ale pierwsza Plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka.
Najnowsza hybdydowa klasa S ma silnik benzynowy V6 o pojemności 3 litrów i mocy 333 KM. Wspomaga go motor elektryczny o mocy 85 kW (115 KM). Łączna moc systemu to 442 KM.
Auto ma sportowe osiągi – do „setki" przyspiesza w 5,2 sekundy, prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) to 250 km/h.
Mercedes zapewnia, że najnowszy model hybrydowej klasy S można już zamawiać w salonach. Kosztuje w podstawowej (bardzo bogato wyposażonej) wersji 499 tys. zł. Odbiór – we wrześniu.
Hybrydowa klasa S może na samym napędzie elektrycznym pokonać dystans do 33 km.
Podczas normalnej jazdy przepływem energii kieruje komputer. Gdy ruszamy delikatnie traktując pedał gazu – auto napędza silnik elektryczny, a emisja spalin jest zerowa.
Gdy mocniej przyciśniemy pedał gazu, włączy się jednostka spalinowa. Podczas toczenia się auta i hamowania następuje automatyczne doładowywanie litowo-jonowej baterii hybrydy.
Podczas gwałtownego przyspieszania działają oba napędy – spalinowy i hybrydowy.
W nowej hybrydzie Mercedesa wprowadzono po raz pierwszy na świecie funkcję wstępnej wentylacji kabiny. Odpowiednią temperaturę można zaprogramować zdalnie. Możliwe jest zarówno schłodzenie kabiny, jak też jej ogrzanie. Funkcja ta obejmuje także siedzenia, kierownicę i podłokietniki.
Hybrydowa klasa S oferowana jest tylko w wersji Long (przedłużonej). Ma bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in. pneumatyczne zawieszenie, skórzaną tapicerkę, rozbudowane systemy elektroniczne zapewniające bezpieczeństwo.