W przypadku Mitsubishi ASX nie ma problemów z wyborem silnika i rodzajem napędu. Jeśli decydujemy się na benzynowe 1.6, jesteśmy skazani na napęd tylko przedniej osi. Gdy zaś chcemy 4x4, to tylko z silnikiem wysokoprężnym 1.8.
NADWOZIE/WNĘTRZE. Choć ASX ma już kilka lat, to linia jego nadwozia się nie opatrzyła. Zmiany wprowadzone przed kilkoma miesiącami (przemodelowany przód i tylny zderzak) są na tyle dyskretne, że można ich nie zauważyć. Wnętrze jest uporządkowane, ale dość smutne. Jakość tworzyw przeciętna. Dla czteroosobowej rodziny miejsca wystarczy. Bagażnik ma pojemność typową dla aut klasy kompaktowej.
UKŁAD NAPĘDOWY. Pod maską pracuje silnik Diesla o poj. 1,8 l i mocy 150 koni. Już od 2000 obrotów pozwala dysponować momentem 300 Nm. To wystarczy, by jeździć dynamicznie. ASX mistrzem sprintu nie jest, ale bez problemów szybko rozpędza się na wyższych przełożeniach. To sprawność ceniona przez kierowców podróżujących po polskich drogach. Atuty diesla Mitsubishi to jego cicha praca i umiarkowane zużycie paliwa.
JAZDA NA SZOSIE. Zawieszeniu ASX-a trudno cokolwiek zarzucić. Komfort resorowania jest wysoki, auto bez problemu radzi sobie z typowymi nierównościami nawierzchni. Nie sprawia też kierowcy niemiłych niespodzianek podczas nagłych manewrów. Przydałby się bardziej czuły układ kierowniczy.
MOŻLIWOŚCI TERENOWE. Mimo korzystnych wartości kątów natarcia i zejścia teren nie jest żywiołem ASX-a. Napęd tylnej osi będzie wsparciem, ale prześwit ograniczeniem. Wersja 4x4 ma o 3,5 cm mniejszy prześwit niż ASX z napędem na przednią oś. Mitsubishi poradzi sobie jednak z jazdą po luźnej nawierzchni, ruszaniem w błocie, podjazdem na pokrytym trawą wzniesieniu lub pokonywaniem ośnieżonych górskich dróg.
KOSZTY. Najtańszy ASX z napędem na cztery koła to wydatek 92 490 zł. Tyle kosztuje wersja Invite z roku modelowego 2014, o 5400 zł będzie droższy ASX Intense z wyposażeniem wzbogaconym m.in. o reflektory ksenonowe oraz podgrzewane i elektrycznie składane lusterka. Najbogatsza wersja Intense Plus jest wyceniona na 102 890 zł, a jej wyposażeniem seryjnym są panoramiczny szklany dach z podświetleniem LED i system Start/Stop.
PODSUMOWANIE. Atrakcyjny wygląd plus bardzo dobry silnik i sprawny układ przeniesienia napędu. Sprawdzi się nie tylko w mieście, ale również w miejscach, w których klasyczne osobówki rejterują.