Jeśli tęsknicie za dawnym Mitsubishi Eclipse, to nie pozostaje wam nic innego jak rozejrzeć się na rynku wtórnym za pierwszą, drugą , trzecią lub czwartą generację sportowego modelu. Na 87. salonie samochodowym w Genewie Mitsubishi zaprezentowało bowiem najnowszą wersję auta, które zmieniło swój charakter nie do poznania. Tak naprawdę nazywa się Eclipse Cross i jest SUV-em o dynamicznej linii nadwozia. Zaskoczeni?
Nowe Mitsubishi Eclipse Cross dołącza do grona miejskich i modnych SUV-ów coupe. Nawiązanie nazwy do Eclipse nie jest przypadkowe, ponieważ aut zachowuje sportowy charakter, ale w innym wymiarze. Nowy model będzie pozycjonowany pomiędzy crossoverem ASX, a dużym SUV-em Outlander. Dzięki temu oferta japońskiej marki dotrze do szerszego grona odbiorów oraz klientów, którzy mają w sobie odrobinę sportowca.
Stylistycznie samochód nawiązuje do koncepcyjnego EX Concept. Dynamiczne i ostre linie przykuwają uwagę i nadają Eclipse Cross wyrazistego charakteru. Uwagę szczególnie przykuwa ścięty tył pojazdu z połączonymi lampami tworzącymi drugi spojler.
We wnętrzu widoczne są nowe inspiracje i świeże pomysły designerów. W elegancką i nowoczesną deskę rozdzielczą wbudowano cyfrowy ekran, a tuż przy lewarku zmiany biegów na konsoli centralnej umieszczono touchpad do obsługi systemu multimedialnego. Mitsubishi stawia kolejny krok w jakości wykończenia i do Eclipse Cross wykorzystano nowe materiały lepszej jakości.
Kierowca nowego SUV-a może cieszyć się nowoczesnymi technologiami na pokładzie. Udoskonalono łączność i integrację smartfonem, a także wyposażono auto w elektroniczne systemy podnoszące bezpieczeństwo jazdy: aktywny tempomat, system kamer 360 stopni, asystent pasa ruchu, monitorowanie martwego pola czy system ograniczający skutki kolizji czołowych.
Przy okazji premiery Eclipse Cross, Mitsubishi prezentuje nowy benzynowy silnik 1.5 turbo współpracujący z ręczną lub bezstopniową skrzynią biegów CVT. W SUV-ie dostępna będzie także jednostka wysokoprężna o pojemności 2.2 litra współpracująca z nowym 8-stopniowym „automatem”. W obydwu przypadkach napęd przenoszony jest na 4 koła. Kierowca ma możliwość zmiany trybu jazdy w zależności od nawierzchni: Auto, Snow, Gravel.
Nowy Mitsubishi Eclipse Cross trafi praktycznie na rynki całego świata i w związku z tym będzie dostępna także wersja z napędem na przednią oś. W polskich salonach samochód pojawi się pod koniec 2017 roku.
Materiał powstał we współpracy z marką Mitsubishi.