Auto Świat Najszybsza seryjna Octavia wszech czasów odnosi sukces

Najszybsza seryjna Octavia wszech czasów odnosi sukces

Jej prędkość maksymalna wynosi 248 km/h, a sprint od „zera” do 100 km/h zajmuje jej zaledwie 6,8 sekundy. Wprowadzona na rynek w połowie 2013 roku nowa Octavia RS jest najszybszą seryjną wersją tego modelu, jaka kiedykolwiek powstała.

Skoda Octavia RS
Zobacz galerię (17)
Producent
Skoda Octavia RS

Trzecia generacja modelu RS oferuje w wersji limuzyny i kombi oszczędne silniki o dużej mocy, rasową stylistykę i nowoczesną technikę.

- Nowa Skoda Octavia RS jest dynamicznym, a zarazem bardzo przemyślanym, kompaktowym sportowcem - powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland - Od startu rynkowego Octavii RS sprzedano dotąd łącznie ponad 115 tys. sztuk tego modelu.

Nową Skodę Octavię RS może napędzać dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 162 kW (220 KM) lub dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 135 kW (184 KM). W porównaniu z Octavią RS drugiej generacji nowe silniki mają wyraźnie większą moc przy zużyciu paliwa mniejszym nawet o 19 procent. Do obu silników do wyboru jest ręczna skrzynia biegów albo automatyczna z podwójnym sprzęgłem DSG – obie sześciostopniowe.

Octavia RS z silnikiem benzynowym 2.0 TSI 162 kW (220 KM) rozpędza się w ciągu zaledwie 6,8 sekundy od 0 do 100 km/h. Mimo wyraźnie poprawionych osiągów nowy silnik benzynowy w połączeniu z ręczną skrzynią biegów jest oszczędniejszy o 17 procent, czyli o 1,3 l/100 km niż poprzedni model i zużywa średnio tylko 6,2 l benzyny na 100 km

Duża moc i małe zużycie paliwa charakteryzują także nowy silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 135 kW (184 KM). Octavia RS napędzana tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/w ciągu 8,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. W wersji limuzyny z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów średnio potrzebuje tylko 4,6 l oleju napędowego na 100 km.

Nowa Skoda Octavia RS seryjnie ma zawieszenie sportowe obniżone o 15 mm. Precyzję prowadzenia zapewniają na przedniej osi kolumny MacPhersona z dolnymi wahaczami trójkątnymi. Z tyłu zastosowano oś wielowahaczową. Do wyposażenia seryjnego należy również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Dobre prowadzenie i dynamikę zapewnia także progresywny układ kierowniczy.

prej
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków