Trzecia generacja modelu RS oferuje w wersji limuzyny i kombi oszczędne silniki o dużej mocy, rasową stylistykę i nowoczesną technikę.
- Nowa Skoda Octavia RS jest dynamicznym, a zarazem bardzo przemyślanym, kompaktowym sportowcem - powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland - Od startu rynkowego Octavii RS sprzedano dotąd łącznie ponad 115 tys. sztuk tego modelu.
Nową Skodę Octavię RS może napędzać dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 162 kW (220 KM) lub dwulitrowy silnik wysokoprężny o mocy 135 kW (184 KM). W porównaniu z Octavią RS drugiej generacji nowe silniki mają wyraźnie większą moc przy zużyciu paliwa mniejszym nawet o 19 procent. Do obu silników do wyboru jest ręczna skrzynia biegów albo automatyczna z podwójnym sprzęgłem DSG – obie sześciostopniowe.
Octavia RS z silnikiem benzynowym 2.0 TSI 162 kW (220 KM) rozpędza się w ciągu zaledwie 6,8 sekundy od 0 do 100 km/h. Mimo wyraźnie poprawionych osiągów nowy silnik benzynowy w połączeniu z ręczną skrzynią biegów jest oszczędniejszy o 17 procent, czyli o 1,3 l/100 km niż poprzedni model i zużywa średnio tylko 6,2 l benzyny na 100 km
Duża moc i małe zużycie paliwa charakteryzują także nowy silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 135 kW (184 KM). Octavia RS napędzana tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/w ciągu 8,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h. W wersji limuzyny z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów średnio potrzebuje tylko 4,6 l oleju napędowego na 100 km.
Nowa Skoda Octavia RS seryjnie ma zawieszenie sportowe obniżone o 15 mm. Precyzję prowadzenia zapewniają na przedniej osi kolumny MacPhersona z dolnymi wahaczami trójkątnymi. Z tyłu zastosowano oś wielowahaczową. Do wyposażenia seryjnego należy również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. Dobre prowadzenie i dynamikę zapewnia także progresywny układ kierowniczy.