Do tej pory Nissan Pathfinder był tak brzydki, że aż... piękny! Masywne, kanciaste nadwozie o długości 4,8 m i wysokości 1,77 m, z nieregularną dolną linią bocznych szyb miało zagorzałych zwolenników – w takim samochodzie wygląda się naprawdę poważnie, a solidna ramowa konstrukcja i duży prześwit (21,5 cm) sprawiają, że mimo wszystkich luksusowych gadżetów we wnętrzu właścicielom tego modelu zdarza się zjeżdżać z utwardzonych nawierzchni.
Czy wraz z wprowadzeniem nowej generacji coś się w tej materii zmieni? Podczas salonu w Detroit Japończycy zaprezentowali co prawda auto tylko w wersji koncepcyjnej, ale nie podejrzewamy, by różniło się ono znacząco od ostatecznej, produkcyjnej odmiany nowego Nissana. Pierwsze wrażenie? Dużo zaokrągleń i bardziej opływowa sylwetka, ale ogólny offroadowy styl został mimo wszystko zachowany.
Nissan obiecuje, że nowej konstrukcji będą towarzyszyły tradycyjne cechy Pathfindera – przestronność, komfort, świetne wyposażenie i osiągi. Oprócz tego firma zapowiada, że średnie spalanie nowego kolosa Nissana ma spaść aż o 25 proc. – ciekawe, czy poza bardziej opływowym nadwoziem koncern szykuje jakieś rewolucyjne rozwiązania w technice napędowej (hybryda?), czy też może wzorem innych wytwórców zamierza znacznie ograniczyć masę pojazdu? A może nowe nadwozie będzie już samonośne?
Tak czy inaczej, kolejna generacja auta została zbudowana na nowej platformie. Tak jak do tej pory na pokładzie znajdą się miejsca dla 7 osób – dwa dodatkowe fotele 3. rzędu chowane są w podłodze bagażnika.
W USA Pathfinder będzie oferowany wyłącznie z benzynowym silnikiem V6, zestawionym z bezstopniową, ulepszoną pod kątem zużycia paliwa skrzynią CVT. W Europie w tym segmencie rządzą diesle, ale czy szykują się poważniejsze modyfikacje dotychczasowych jednostek (2.5/190 KM oraz 3.0 V6/231 KM), na razie nie wiadomo.
W przypadku silników wysokoprężnych do przeniesienia napędu posłużą 6-biegowe skrzynie manualne i najprawdopodobniej nowe 6-stopniowe „automaty”. Kolejna generacja Nissana Pathfindera ma trafić na rynek Stanów Zjednoczonych jesienią bieżącego roku. U nas pojawi się kilka miesięcy później.
Galeria zdjęć
Choć zaprezentowane w Detroit auto to koncept, od razu widać, że bardzo blisko do jego produkcji seryjnej
Tak wygląda samochód koncepcyjny? Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy Pathfinder jest gotowy do produkcji seryjnej
Nie tylko na krótki dystans – 7-miejscowe wnętrze Nissana oferuje wystarczająco dużo miejsca pasażerom wszystkich rzędów