Ta pierwsza tego typu wystawa zostanie otworzona w londyńskim Muzeum Nauki w sobotę, 5 kwietnia. Londyńska wystawa będzie czynna do niedzieli, 2 listopada, po czym ruszy w pięcioletnią trasę po całym świecie.

W trakcie tej atrakcyjnej, interaktywnej wystawy, poświęconej prawdopodobnym stylom życia człowieka w 2050 r., Nissan zaprezentuje w ramach tematu "Moving" ("Ruch") kilka swoich proekologicznych technologii, w tym kompaktowy litowo-jonowy akumulator i model pojazdu koncepcyjnego Pivo w skali 1:4.

Koncepcyjny Pivo, prezentowany po raz pierwszy na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio w 2005 r., wyposażony jest w kabinę obracającą się o 360 stopni, w której kierowca zawsze siedzi przodem do kierunku jazdy.

"Zapewnienie mobilności opartej na zasadach zrównoważonego rozwoju w długim okresie będzie poważnym technologicznym wyzwaniem. Jednak Nissan jest gotów na nie odpowiedzieć, rozwijając zaawansowane programy, takie jak budowa pojazdów z napędem elektrycznym" - powiedział Simon Sproule, wiceprezes ds. komunikacji globalnej w firmie Nissan.

Pojazdy elektryczne są integralną częścią Zielonego Programu Nissan 2010, którego celem jest obniżenie wpływu Nissana na środowisko. Program ogłoszony w 2006 r. koncentruje się na trzech głównych zagadnieniach związanych ze środowiskiem: obniżeniu emisji CO2 z produktów i działań firmy Nissan na całym świecie, obniżeniu emisji spalin oraz przyspieszeniu działań na rzecz recyklingu.

Pozostałe cztery tematy wystawy "The Science of Survival" to: "Eating" (Jedzenie), "Drinking" (Napoje), "Enjoying" (Rozrywka) i "Building" (Budowanie). Oczekuje się, że w czasie pięcioletniej trasy wystawę, która odwiedzi 20 miejsc na całym świecie, zobaczą 3 miliony gości.

Założona w 2005 r. spółka "The Science of..." to przedsięwzięcie partnerskie londyńskiego Muzeum Nauki i brytyjskiej firmy Fleming Media. Dwie poprzednie wystawy zorganizowane przez partnerów - "The Science of Spying" (Nauka o szpiegostwie) i "The Science of Aliens" (Nauka o kosmitach) - cieszyły się uznaniem za innowacyjność i kreatywne podejście do edukacji.