Przekładnia dwusprzęgłowa Duonic składa się z dwóch sprzęgieł umieszczonych w jednej obudowie. Jedno sprzęgło jest odpowiedzialne za kontrolę biegów nieparzystych, drugie zaś obsługuje biegi parzyste. Dzięki temu zmiana biegów następuje płynnie, a dodatkowymi zaletami są: oszczędność paliwa, mniejsze zużycie podzespołów oraz większy komfort pracy kierowcy.

Ze skrzynią biegów współdziała 3 l, 4-cylindrowy silnik 4P10 dostępny w trzech wersjach mocy: 130 KM, 150 KM i 175 KM. Pojazdy o masie całkowitej 3,5 t, 6 t oraz 7,5 t o niższej mocy wykorzystują układ recyrkulacji spalin (EGR) i filtr cząstek stałych (DPF). Mocniejsze 7.5 t pojazdy dysponują dodatkowo systemem selektywnej redukcji katalitycznej SCR, wykorzystującym czynnik redukcyjny AdBlue. Zbiornik AdBlue jest umieszczony po lewej stronie, obok zbiornika paliwa,  mieści 12 l płynu, który wystarcza do pokonania 8000 km. Nowy Canter o masie całkowitej 7,5 t spełnia normę emisji spalin EEV, natomiast pozostałe silniki spełniają standardowo normę Euro 5, z możliwością podwyższenia jej do EEV.

Kabina Cantera ma nowoczesny design, a jej powłoka dostarcza skutecznej ochrony antykorozyjnej dzięki metodzie katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL). Wnętrze odznacza się wyjątkowym komfortem i posiada ergonomicznie rozmieszczone przełączniki, automatyczną klimatyzację i dużą ilość schowków. Wielofunkcyjny wyświetlacz komputera pokładowego, podaje nam informacje o przebiegu, zużyciu paliwa, stanie filtra cząstek stałych oraz o aktualnie włączonym biegu. Fotel kierowcy jest wyposażony w regulację podparcia odcinka lędźwiowego oraz zintegrowany zagłówek.

Nowy Canter ma zwiększoną ładowność i jest dostępny w sześciu zakresach rozstawu osi. Charakteryzuje się wyjątkową zwrotnością, dobrą widocznością oraz wszechstronnym zastosowaniem.