- Nowa Dacia Duster przez chwilę kosztowała prawie 100 tys. zł. Po aktualizacji cennika na rok 2026 wróciła bazowa wersja Essential kosztująca 82000 zł
- Wyposażenie podstawowego Dustera nie rozpieszcza (są tu wyłącznie najpotrzebniejsze rzeczy). Magnesem na klientów jest silnik z fabryczną instalacją LPG
- Zaskakującą nowością w gamie Dustera (i większego Bigstera) jest napęd Hybrid-G 150 4x4, który łączy układ hybrydowy z instalacją LPG, automatem i napędem 4x4
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
20 KM więcej, a cena dokładnie taka sama — Dacia Duster z podstawowym silnikiem zasilanym benzyną i gazem (LPG) znów kosztuje równo 82000 zł. To oferta, która przebija nawet chińskie marki. Dowód? Porównywalne bazowe MG ZS z silnikiem benzynowym jest o 3500 zł droższe. Przewaga rumuńskiej marki zacznie się zmniejszać, kiedy przejdziemy do wyposażenia, ale przecież nie każdy potrzebuje pławić się w "luksusach". Tym bardziej, kiedy zamiast klasycznego benzyniaka, może mieć auto z fabryczną instalacją LPG zapewniającą do 1380 km zasięgu. To odległość pozwalająca dojechać z Warszawy do Szybeniku w Chorwacji.
Poznaj kontekst z AI
Ile kosztuje nowa Dacia Duster z LPG?
Przez nieco ponad miesiąc najtańsza Dacia Duster kosztowała w Polsce... 97600 zł! Tak wysoki próg wejścia był efektem chwilowego wycofania z oferty silnika 1.0 Eco-G 100 — razem z nim zniknęła bazowa odmiana Essential. Na szczęście, był to tylko okres przejściowy związany z modernizacją palety jednostek napędowych w SUV-ach Dacii z powodu konieczności dostosowania ich do nowej normy emisji Euro 6e bis.
Teraz Duster Essential za 82000 zł powrócił. I to w lepszej formie — wciąż ma fabryczną instalację LPG, napęd na przód i 6-biegową skrzynię manualną, ale zamiast 100-konnego silnika 1.0 pod maską pracuje teraz 120-konna jednostka 1.2. Nowy motor generuje tylko o 20 KM i 27 Nm więcej, ale już to wystarczyło, żeby zauważalnie poprawić osiągi auta.
Dacia Duster Eco-G 120 przyspiesza do setki w 11 s (o 2,2 s krócej) i rozpędza się do 180 km na godz. (o 12 km na godz. więcej). Co istotne, auto może teraz ciągnąć hamowaną przyczepę o masie nawet 1,5 t. Ma na pokładzie dwa 50-litrowe zbiorniki — jeden na benzynę, drugi na LPG. Według deklaracji producenta w pełni zatankowana Dacia Duster może pokonać dystans 1380 km, czyli przekraczający zasięg niejednego diesla.
Jakie silniki może mieć Dacia Duster?
Wskrzeszenie podstawowego wariantu z dwupaliwowym silnikiem to tylko jedna z wielu zmian na rok modelowy 2026. Korekta dotyczy właściwie całej gamy jednostek napędzających popularnego SUV-a:
- zamiast Eco-G 100 mamy napęd Eco-G 120,
- zamiast Mild hybrid 130 dostajemy Mild hybrid 140,
- układ Hybrid 140 zamienił się w Hybrid 155,
- Mild hybrid 130 4x4 został wyparty przez napęd Hybrid-G 150 4x4.
Szczególnie ciekawie prezentuje się ostatnia pozycja. Dlaczego? To nietypowa konstrukcja będąca marzeniem niejednego taksówkarza, bo łączy w sobie wszystko, co najlepsze — układ hybrydowy, instalację LPG, automatyczną skrzynię biegów i jeszcze do tego napęd 4x4. Poniżej znajdziecie cenniki Dacii Duster i Bigster w wersjach na rok 2026.
Dacia Duster to pierwsza fabryczna "hybryda w gazie"
Napęd Hybrid-G 150 4x4 to nowa perła w koronie Dacii, bo czegoś takiego nie ma w ofercie żaden inny producent. Co ciekawe, w tej wersji Dacia Duster w niektórych scenariuszach może mieć napęd tylko na tył, bo to na tej osi inżynierowie umieścili silnik elektryczny. Wsparcie elektryki jest możliwe do prędkości 140 km na godz. — powyżej tej prędkości napędzane są już wyłącznie przednie koła. Ciekawostka: za kierownicą są nawet łopatki do ręcznej zmiany biegów!
Tu też zmieściły się dwa 50-litrowe zbiorniki, ale dzięki istotniejszej roli motoru elektrycznego, niż w układzie 1.2 Eco-G 120, łączny zasięg wzrósł aż do 1500 km. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak ten napęd będzie wypadał w praktyce — chętnie sprawdzimy to przy najbliższej okazji. Ten sam napęd jest też dostępny w większym Bigsterze. Najtańszy Duster z tym układem kosztuje 119,9 tys. zł (Expression), a najtańszy Bigster — 128,9 tys. zł. Dacia otwiera nowy, interesujący rozdział — zwłaszcza z perspektywy polskich klientów, których nie trzeba przekonywać do zalet instalacji LPG.