Sportowy Golf wyróżnia się czerwonymi zaciskami hamulców, dwiema końcówkami układu wydechowego i sportowym zawieszeniem. Kolejne cechy charakterystyczne GTI to: 17-calowe felgi aluminiowe „Brooklyn” z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor i przyciemnione tylne światła diodowe (z LED-owym oświetleniem tablicy rejestracyjnej).
We wnętrzu uwagę zwracają sportowe siedzenia pokryte tapicerką w kratę, czarna podsufitka i czerwone oświetlenie Ambient. Do tego dochodzą sportowe elementy wyposażenia, takie jak: sportowa multifunkcyjna kierownica, wyświetlacz premium, specjalne listwy dekoracyjne oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej.
Auto jest napędzane benzynowym, turbodoładowanym silnikiem 2.0 TSI o mocy 220 KM. Po raz pierwszy w historii modelu będzie dostepny fabryczny pakiet zwiększający moc do 230 KM. Pakiet dodatkowo wprowadza mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Obie wersje dysponują maksymalnym momentem 350 Nm.
220-konny Golf GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do „setki” zajmuje mu 6,4 sekundy.
Oba warianty GTI są wyposażone w system Start-Stop i spełniają normę emisji spalin Euro 6, która zacznie obowiązywać od 2014 roku. Standardowo oferowana jest 6-stopniowa, manualna ksrzynia biegów. Przekłądania DSG wymaga dopłaty.
Sprzedaż nowego Volkswagena Golfa GTI rozpocznie się w Polsce w maju br.