Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Opel Gliwice

Opel Gliwice

Najdroższe auto kosztowało średnią pensję odkładaną przez 30 lat
Aktualności

Najdroższe auto kosztowało średnią pensję odkładaną przez 30 lat

Pojawiły się z hukiem, ale odchodzą po cichu. Tych samochodów naprawdę żal
Aktualności

Pojawiły się z hukiem, ale odchodzą po cichu. Tych samochodów naprawdę żal

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Nadjeżdżał Focus, Yugo Cabrio było niedrogie, a nawigacja była na pięciu płytach CD
Aktualności

Nadjeżdżał Focus, Yugo Cabrio było niedrogie, a nawigacja była na pięciu płytach CD

Przenosimy się równo ćwierć wieku wstecz — do września 1998 r., kiedy to dopiero nadjeżdżała pierwsza generacja Forda Focusa, motocykle Harley-Davidson można było kupić za mniej, niż 100 tys. zł. W tamtych czasach można było także niedrogo kupić kabriolet, za to nawigacja mieściła się, nie w telefonie, ale na aż pięciu płytach CD. Na dodatek właśnie wtedy do Polski przyjechał dwukrotny rajdowy mistrz świata — Carlos Sainz.

Ćwierć wieku temu czekaliśmy na Astrę z Gliwic
Aktualności

Ćwierć wieku temu czekaliśmy na Astrę z Gliwic

Jak wyglądała polska motoryzacja ćwierć wieku temu? Jakimi samochodami jeździliśmy, jakie modele najchętniej kupowaliśmy, co oferowano na giełdach, jakie były przepisy. Oto ciekawe fakty z lipca 1998 r.

Ostatnia Astra wyjechała z Gliwic. Zakład produkować będzie dostawczaki
Aktualności

Ostatnia Astra wyjechała z Gliwic. Zakład produkować będzie dostawczaki

Produkcja Opla Astry przechodzi do historii. 30 listopada z taśmy produkcyjnej wyjechała ostatnia sztuka. Teraz fabryka zostanie zamknięta, ale nie ma co płakać. W nowym roku z Gliwic będą wyjeżdżać auta dostawcze.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Opel kończy produkcję Astry w Gliwicach. Fabryka zostanie zamknięta
Aktualności

Opel kończy produkcję Astry w Gliwicach. Fabryka zostanie zamknięta

Ostatni Opel Astra wyjedzie z fabryki 30 listopada. Następca będzie produkowany w Niemczech, a polska fabryka zostanie wyłączona. Jednak to nie koniec produkcji w Gliwicach.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
W Gliwicach wyprodukowano półmilionowego Opla Astrę
Aktualności

W Gliwicach wyprodukowano półmilionowego Opla Astrę

Z zakładu Opla w Gliwicach wyjechała półmilionowa Astra piątej generacji. Pod maską jubileuszowego, granatowego egzemplarza, który trafi do klienta w Niemczech, znalazł się silnik 1.2 turbo z 6-biegową przekładnią manualną.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Fabryka w Gliwicach przerzuca się na dostawczaki. Wyprodukowała już pierwsze auto
Aktualności

Fabryka w Gliwicach przerzuca się na dostawczaki. Wyprodukowała już pierwsze auto

Należąca do koncernu Stellantis fabryka w Gliwicach wyprodukowała pierwszy samochód szkoleniowy. Rozpoczęcie fazy testowej procesu produkcyjnego to początek ostatniego etapu przygotowań do wdrożenia produkcji seryjnej aut dostawczych. Linia produkcyjna Opla Astry przejdzie do historii już w grudniu 2021 r.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Tak powstaje fabryka aut dostawczych w Gliwicach. Zaglądamy za kulisy
Aktualności

Tak powstaje fabryka aut dostawczych w Gliwicach. Zaglądamy za kulisy

Fabryka Opla w Gliwicach od przyszłego roku będzie produkowała dostawcze modele koncernu Stellantis. Mieliśmy już okazję zobaczyć prawie ukończone wydziały karoserii i montażu, gdzie już odbywają się próby robotów, które będą używane przy produkcji nowych pojazdów.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Co dalej z pracownikami Opla w Gliwicach? Grupa PSA odpowiada
Aktualności

Co dalej z pracownikami Opla w Gliwicach? Grupa PSA odpowiada

Pracownicy nowej spółki PSA Manufacturing Poland, zatrudnieni w Gliwicach przy przygotowaniach do uruchomienia produkcji dużych samochodów dostawczych Grupy PSA, pracują na takich samych zasadach jak wcześniej w fabryce Opla – wynika z informacji spółki.

PSA łączy się z FCA - co dalej z zakładami w Tychach i Gliwicach?
Aktualności

PSA łączy się z FCA - co dalej z zakładami w Tychach i Gliwicach?

Fuzje motoryzacyjnych gigantów wiążą się nie tylko z ogromnym ożywieniem wśród inwestorów. To także powód do niepokoju. Pod znakiem zapytania staje przyszłość zakładów nowej grupy FCA-PSA. Czy po połączeniu obu koncernów pracownicy fabryk w Tychach i Gliwicach mogą się martwić o pracę?

Nowy Opel Astra nie będzie produkowany w Anglii? To szansa dla fabryki w Gliwicach
Aktualności

Nowy Opel Astra nie będzie produkowany w Anglii? To szansa dla fabryki w Gliwicach

W razie wystąpienia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej bez porozumienia (tzw. twardy brexit) francuska grupa motoryzacyjna PSA zakończy produkcję samochodów Opel Astra w Ellesmere Port, w północno-zachodniej Anglii - podał w poniedziałek serwis Automotive News.

Astra już nie z Polski? Opel zdradza nowe miejsce produkcji tego modelu
Aktualności

Astra już nie z Polski? Opel zdradza nowe miejsce produkcji tego modelu

Obecna generacja kompaktowego Opla pozostanie na rynku jeszcze co najmniej przez dwa lata. Następca modelu produkowanego w Gliwicach i brytyjskim Ellesmere Port trafi na rynek w 2021 roku m.in. z niemieckich zakładów.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.