Firma jest w tym okresie użytkownikiem około 11 000 sztuk opon. Od momentu, w którym przewoźnik zaczął stosować opony Continental, średnie zużycie paliwa spadło o około piętnaście procent.
Jako przewoźnik prowadzący swoją działalność w całej Europie, firma Patinter inwestuje w najnowocześniejsze wyposażenie, a także poddaje swoją flotę dogłębnym analizom. Zespół serwisowy jest z jedną z podstaw gwarancji pełnego przygotowania, niezawodności oraz optymalnej dyspozycyjności należących do firmy ciężarówek. Wliczając wsparcie zewnętrznych dostawców, jedynym zadaniem 60 pracowników Patinter jest dbanie o utrzymanie właściwego stanu pojazdów, w tym ich ogumienia.
Francisco Polonio, właściciel firmy oraz zarządzający flotą José Fernandes, są zgodni:
- Kluczowymi właściwościami opony są dla nas: jej wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa, przebieg, możliwość ponownego bieżnikowania oraz kwestie związane z bezpieczeństwem. Biorąc pod uwagę jakość i osiągi opon premium Continental, cena ich zakupu nie ma aż takiego znaczenia - twierdzą.
Ponowne bieżnikowanie stosowane jest w przypadku 60% użytkowanych przez firmę opon. Pojazdy są wyposażone przede wszystkim w opony (na oś prowadzącą i napędową) w rozmiarze 295/60 oraz 315/60 (odpowiednio: 60 i 30% floty). Właściciel przyznaje, że seria "sześćdziesiątek" jest bardziej optymalnym rozwiązaniem, co tłumaczy stopniowe rezygnowanie firmy ze stosowania opon w rozmiarze 80.
- Stosowaliśmy opony Continental 285/60 już ponad 10 lat temu - wspomina Polonio. Były one, jak sądzę, pierwszymi dostępnymi oponami tego typu.
Swoje przyczepy Patinter wyposaża w opony 385/55 R 22, a także w 19.5-calowe opony w rozmiarach 385/65, 425/55, 435/50 i 445/45.
Patinter przeprowadza regularne kontrole ciśnienia powietrza oraz głębokości bieżnika w oponach swoich pojazdów. Inspekcje są podstawą wszelkich zabiegów konserwacyjnych i napraw. Stałe kontrolowanie wydatków na paliwo w zestawieniu z przebiegiem wskazuje, w jaki sposób użytkowane opony mają wpływ na powyższe czynniki. Opony Continental bardziej niż produkty konkurencyjnych marek potwierdziły swoją przydatność w ruchu mieszanym i na długich dystansach.
Elementy mające wpływ na taki stan rzeczy to przede wszystkim: przebieg, doskonała niezawodność oraz wysoka możliwość odtworzenia zużytego bieżnika.
Francisco Polonio przykłada szczególną uwagę do zużycia paliwa:
- Wybrane pojazdy wyposażone w opony HDL1 zużywają nawet do 15 proc. mniej paliwa.
José Fernandes wylicza:
- Oszczędzamy ok. 3 litrów paliwa na 100 km /100 km przy dobrym przebiegu. To sprawia że opony Continental HDL1 stanowią dla nas najlepszy wybór.
Firma chwali sobie również jakość obsługi swojego dostawcy rodem z Hanoweru. Fernandes stwierdza:
- Continental zawsze służy nam pomocą. W krótkim czasie po zgłoszeniu, gwarantuje niezawodną obsługę.