Peugeot 207 RC Rallye stworzony został w Velizy, a w pracach nad jego budową poza całym sztabem projektantów wzięli udział również kierowcy rajdowi - Stéphane Sarrazin oraz znany z udziału w polskich rajdach aktualny rajdowy Mistrz Polski Bryan Bouffier.

W nowej rajdówce Peugeota zastosowano silnik THP (Turbo High Pressure) o pojemności 1.598 cm3 i mocy 180 KM, opracowany we współpracy z BMW i używany już w modelach Spider i LW do wyścigów torowych. Silnik jest sprzężony z zupełnie nową kłową skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. Elektronika została dostarczona przez Magneti Marelli Sport. Hamulce z ulepszonym chłodzeniem zostały tak dobrane, aby zapewnić pewną wytrzymałość. Ważący 1120 kg 207 RC Rallye będzie homologowany w klasie R3, co wymaga wyposażenia pojazdu w klatkę bezpieczeństwa.

207 RC Rallye jest jednym z nielicznych modeli w swojej kategorii zaprojektowanych do jazdy po asfalcie i po szutrze dzięki możliwości prostej, szybkiej i mało skomplikowanej zmiany. Aby przejść z jednej wersji na drugą, wymieniany jest układ sprężyn i amortyzatorów, hamulce przednie i zabezpieczenia. Zestaw do konwersji na wersję szutrową jest dostępny w cenie 5.000 euro.

Auto zostało zaprojektowane z uwzględnieniem różnych możliwości budżetowych. W ten sposób koszty jego eksploatacji mogą być dużo niższe niż modelu 206XS dzięki, między innymi, bardziej trwałej konstrukcji. Cena zestawu 207 RC Rallye w wersji do jazdy po asfalcie wynosi 20.500 euro (bez podatku). Cena obejmuje nadwozie z klatką bezpieczeństwa, skrzynię biegów z sześcioma przełożeniami, układ elektryczny i wiązki przewodów, sprężyny i amortyzatory Peugeot Sport, hamulce oraz obręcze kół.

Peugeot może pochwalić się sporą liczbą swoich sportowych aut, które przewinęły się przez różne rajdy od końcówki lat 70. Zarówno mistrzowie, jak i amatorzy mieli do dyspozycji takie modele jak: 104 ZS, Samba Rallye, 205 GTi 1,6l, 205 Rallye, 309 GTi, 106 (10 lat: XSi, Rallye i S16) czy wreszcie 206 XS (7 lat). I w przyszłym roku zapowiadany właśnie 207 RC Rallye.