Jak podaje chińska organizacja nadzorująca jakość produktów - odpowiednik polskiego UOKiK - w ciągu sześciu ostatnich lat producenci z Chin ogłosili akcje serwisowe dla 3,94 mln aut. Oznacza to, że średnio każdego dnia aż 1 800 właścicieli było wzywanych na ponadplanową wizytę w warsztacie. Jak podają statystyki prowadzone od 1 października 2004 roku, liczba akcji serwisowych stale rośnie. Tylko w ubiegłym roku dotyczyły one 1,36 mln pojazdów, czyli ponad 3 700 sztuk dziennie.

W tym roku, największą jak do tej pory akcję naprawczą w Chinach przeprowadził Ford. Wezwał od do serwisu 236 643 właścicieli Focusów na bezpłatną kontrolę układu zapłonowego, co jak do tej pory jest największą akcją nawrotową tego producenta w Kraju Środka.

Poniżej lista ważniejszych akcji naprawczych, dotyczących ponad 400 tys. aut, które zostały ogłoszone w Chinach w tym roku:

Styczeń: Toyota - około 75 000 modeli RAV4, z powodu blokującego się pedału gazu,

Luty: Mitsubishi - ponad 700 Lancerów ze skrzynią CVT do kontroli systemów bezpieczeństwa,

Marzec: GM - blisko 8 000 Cadillaców CTS do naprawy układu hamulcowego,

Kwiecień: Mazda - 35 000 "trójek", do przeglądu układu przeniesienia napędu,

Maj: Volvo - ponad 500 SUV-ów XC90 do kontroli systemu ciśnienia w zbiornikach paliwa,

Czerwiec: Ford - ponad 236 000 Focusów na naprawę układu zapłonowego,

Lipiec: GM - niesprecyzowana liczba różnych modeli kilku marek - naprawa wycieraczek,

Sierpień: BMW - ponad 5 000 sztuk serii 5 i 5GT do naprawy systemu tankowania,

Wrzesień: Ferrari - 57 sztuk 458-ki, naprawa osłony termicznej silnika,

Wrzesień: Skoda - ponad 24 000 Fabii do kontroli oprogramowania silnika,

Wrzesień: KIA - w sumie ponad 18 000 sztuk modeli Borego i Soul do kontroli układu elektrycznego.

W okresie styczeń-sierpień 2010 sprzedaż samochodów w Chinach wyniosła już 11,58 mln sztuk, tj. o 39 proc. więcej niż przed rokiem. Dla przypomnienia, cały ubiegły rok zakończył się wynikiem przekraczającym 13 mln aut.