• Warsztaty Bosch oferują kompleksową obsługę samochodów wszystkich marek
  • Serwisy dysponują sprzętem i kompetencjami pozwalającymi naprawiać i obsługiwać zarówno starsze modele, jak i niemal nowe auta, będące wciąż na gwarancji producenta
  • Sieć warsztatów Bosch Car Service jest wiarygodną i konkurencyjną alternatywą dla ASO producentów aut

100 lat tradycji i ponad 15 000 warsztatów na całym świecie to osiągnięcia, jakimi nie może się pochwalić żadna inna sieć niezależnych serwisów obsługujących i naprawiających auta. W Polsce do sieci Bosch Car Service należy już ponad 400 warsztatów, które obsługują ponad milion aut rocznie! To nie przypadek, tylko efekt nieustannego dostosowywanie się do potrzeb i oczekiwań klientów.

Przez wiele lat warsztaty działające pod szyldem marki Bosch były serwisami specjalistycznym, zajmującymi się przede wszystkim elektromechaniką (oświetleniem, alternatorami i rozrusznikami, podzespołami układu zapłonowego), później pojawiły się warsztaty Bosch specjalizujące się w układach wtryskowych silników diesla. Dziś Bosch Service ma nadal w tych dziedzinach najwyższe kompetencje, ale ich oferta jest znacznie szersza.

Serwisy Bosch są wszechstronne

Dawniej właściciel samochodu zwykle zlecał poszczególne usługi związane z naprawami czy bieżącą obsługą auta w różnych warsztatach o wąskich specjalizacjach – w razie problemów z instalacją elektryczną szukał pomocy u autoelektryka, na wymianę opon jeździł do warsztatu wulkanizacyjnego, wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów zlecał fachowcowi od „automatów”, a doroczny przegląd klimatyzacji – specjaliście od układów klimatyzacyjnych. W dzisiejszych czasach takie rozwiązanie nie ma już sensu, i to z wielu powodów. Po pierwsze, klienci nie chcą tracić czasu na jazdę od warsztatu do warsztatu, tylko oczekują kompleksowej obsługi wykonanej w jednym miejscu. Po drugie – współczesne auta są często tak skomplikowane i zaawansowane technologicznie, że trzeba do nich podchodzić jako do całości – poszczególne podzespoły pojazdu są ze sobą tak ściśle powiązane, że awaria jednego układu może wpływać na działanie innych elementów, czy generować objawy, których przyczyn przy pobieżnych oględzinach nie da się przyporządkować do konkretnego podzespołu.

Przez lata zmieniła się filozofia obsługi – teraz w centrum uwagi jest kierowca i jego potrzeby, a to doradca serwisowy ma pomóc w określeniu, jakie czynności trzeba wykonać przy danym aucie, żeby kierowca mógł z niego ponownie bezpiecznie korzystać.

Bosch Car Service: największa sieć niezależnych warsztatów na świecie Foto: Bosch Car Service
Bosch Car Service: największa sieć niezależnych warsztatów na świecie

Nieważne jakim autem przyjeżdżasz – fachowcy z serwisu Bosch sobie poradzą

Na co więc może liczyć kierowca, który trafia ze swoim autem do warsztatu należącego do sieci Bosch Car Service? Przede wszystkim na to, że jego samochodem zajmą się odpowiednio przeszkoleni fachowcy mający do dyspozycji profesjonalny sprzęt oraz dostęp do dokumentacji serwisowej i podzespołów najwyższej jakości.

Warsztaty należące do sieci oferują kompleksową obsługę w zakresie elektrotechniki, elektroniki samochodowej, napraw układów ABS/ASR/ESP, diagnostyki silników benzynowych i wysokoprężnych, diagnostyki układów hamulcowych, elektroniki pokładowej i elektroniki podwozia, przeglądów okresowych, obsługi klimatyzacji i napraw mechanicznych, wymian pasków rozrządu, klocków i tarcz hamulcowych, amortyzatorów czy sprzęgieł.

Stale rozwijane są też kompetencje serwisów w dziedzinie obsługi układów asystujących – m.in. kalibracji kamer i radarów, w które wyposażonych jest coraz więcej aut.

Bosch Car Service: wyposażenie warsztatów jest na bieżąco dostosowywane do wymagań związanych z obsługą nowych modeli aut. Foto: Bosch Car Service
Bosch Car Service: wyposażenie warsztatów jest na bieżąco dostosowywane do wymagań związanych z obsługą nowych modeli aut.

Wiedza z pierwszej ręki

Dzięki wyjątkowej pozycji firmy Bosch, która jest przecież przede wszystkim jednym z czołowych partnerów technologicznych i dostawców rozwiązań i podzespołów dla większości producentów aut na świecie, warsztaty należące do sieci Bosch Car Service mają olbrzymie możliwości – korzystają z wiedzy i rozwiązań serwisowych pochodzących z „pierwszej ręki”, a także mają dostęp do części o sprawdzonej jakości. Dzięki temu klient ma gwarancje, że jego auto po naprawie nie będzie po prostu „jakoś” jeździło, ale zostanie w miarę możliwości przywrócone do stanu fabrycznego.

Wiedza o procedurach wymaganych przez producentów pozwala też na obsługę aut objętych gwarancją producenta – bez ryzyka jej utraty!

Przynależność do sieci daje korzyści

Sam fakt, że sieć jest aż tak rozbudowana, przynosi korzyści dla jej poszczególnych członków. Przykład jeden z wielu: baza rozwiązań naprawczych zintegrowana z używanym w serwisach Bosch oprogramowaniem ESI[tronic] liczy już ponad milion instrukcji zweryfikowanych przez fachowców z firmy Bosch. Korzystające z niej warsztaty nie muszą tracić czasu na poszukiwanie rozwiązań, które ktoś inny już znalazł, ani też nie muszą uczyć się na własnych błędach – dzięki temu naprawy trwają krócej, a ich skuteczność jest wyższa. Z kolei dla klientów olbrzymią zaletą korzystania z warsztatów należących do sieci jest choćby to, że gwarancja na usługi serwisowe i zamontowane części może być realizowana we wszystkich punktach sieci.

Jakie są wymagania wobec warsztatów?

Warsztaty należące do sieci Bosch Car Service muszą dysponować m.in. odpowiednio oznakowanymi, utrzymanymi i wyposażonymi budynkami. Do wymagań sieci należy m.in. czysta i uporządkowana recepcja z przyjazną dla klientów poczekalnią i toaletą. Jeśli zaś chodzi o część warsztatową, to powinna ona mieć minimum trzy stanowiska naprawcze obsługiwane przez co najmniej trzech zatrudnionych na pełnych etatach, odpowiednio przeszkolonych mechaników. Mają oni mieć do dyspozycji sprzęt niezbędny do wykrywania usterek i diagnostyki samochodowych systemów elektrycznych i elektronicznych. Standardem są też narzędzia i urządzenia do wymiany opon, obsługi klimatyzacji (również na tzw. nowy czynnik R1234yf) czy ustawiania geometrii zawieszenia.

Po to, żeby zapewnić obsługę w zakresie co najmniej takim, jak w serwisach autoryzowanych, coraz większy nacisk kładziony jest na wyposażenie warsztatu w urządzenia diagnostyczne KTS zgodne ze standardem Pass Thru – dzięki którym serwis może oferować diagnostykę w trybie online, z wykorzystaniem zasobów producenta auta. Dzięki takiemu wyposażeniu niezależne serwisy mogą oferować usługi zastrzeżone do niedawna dla ASO producentów aut, m.in. aktualizację oprogramowania czy kalibrację poszczególnych modułów elektronicznych aut.

Ze względu na to, że coraz więcej aut jeżdżących po polskich drogach jest wyposażona w hybrydowe, elektryczno-spalinowe układy napędowe czy automatyczne skrzynie biegów, warsztaty sukcesywnie rozszerzają swoje wyposażenie m.in. o specjalistyczne diagnoskopy FSA 050 czy o urządzenia do dynamicznej wymiany oleju w skrzyniach biegów.

W ramach sieci serwisów Bosch nadal funkcjonują wysoce wyspecjalizowane w obsłudze systemów zasilania silników wysokoprężnych warsztaty Bosch Diesel Service i Bosch Diesel Centrum – zajmujące się nie tylko diagnostyką i naprawami silników, ale też i naprawami pomp czy wtryskiwaczy.

Co warsztaty otrzymują w zamian?

Rozpoznawalny i budzący zaufanie klientów szyld to oczywiście nie wszystko, na co mogą liczyć warsztaty przystępujące do sieci. Firma Bosch oferuje wszechstronne wsparcie w kluczowych obszarach działalności, w tym w procesach biznesowych i rozwoju. Warsztaty korzystają ze wsparcia marketingowego i reklamowego, ale też ze szkoleń zapewniających rozwój zawodowy pracowników. Jednym z najpoważniejszych atutów sieci jest też dostęp do szerokiego wsparcia technicznego i wiedzy specjalistycznej: w postaci np. Technicznego Hotline i Data Engineering Center.

Bosch Car Service: mechanicy są regularnie szkoleni. W czasie Pandemii COVID-19 szkolenia odbywają się zdalnie. Foto: Bosch Car Service
Bosch Car Service: mechanicy są regularnie szkoleni. W czasie Pandemii COVID-19 szkolenia odbywają się zdalnie.

Właściciele warsztatów o sieci Bosch Car Service

Sylwester Grochowski, Bosch Service Motolab, w sieci od 1997 roku: Mój warsztat należy do sieci serwisów Bosch już od 24 lat. Nigdy nie żałowałem decyzji o podjęciu tej współpracy. Co mnie do niej skłoniło? Wtedy – podobnie jak dziś – mieliśmy do czynienia z okresem burzliwych zmian na rynku motoryzacyjnym. Do aut trafiało coraz więcej elektryki i elektroniki . Elektryczne szyby, centralne zamki sterowane pilotem, układy wtryskowe benzyny jak i diesla sterowane komputerem, elektronicznie sygnałami czujników zainstalowanych w silnikach, pierwsze układy klimatyzacji połączone ze sterowaniem elektronicznym – to co teraz jest oczywiste, wtedy było dla polskich mechaników nowością.

Bosch Car Service Motolab: warsztat od ponad 24 lat w sieci Bosch Car Service. Foto: Bosch Car Service
Bosch Car Service Motolab: warsztat od ponad 24 lat w sieci Bosch Car Service.

Miałem świadomość, że prędzej czy później samochody będą wymagały serwisu czy też napraw tych systemów elektrycznych, a tylko nieliczne działające wówczas warsztaty były do tego przygotowane. Zacząłem interesować się możliwościami szkoleń w kierunkach napraw elektrycznych i elektronicznych samochodów. Na horyzoncie moich poszukiwań pojawiła się firma Bosch w Warszawie. Był rok 1997. I tak po staraniach trwających ok. roku zostaliśmy przyjęci do sieci Bosch Service. Należało do niej siedemdziesiąt siedem serwisów w całej Polsce, a cztery w Warszawie. Zawsze, również przed przyjęciem do sieci, ceniłem sobie możliwość rozwoju, systematyczność i porządek. Przynależność do sieci Bosch Car Service pomogła mi uporządkować ściśle dążenia jakie wcześniej sobie założyłem w prowadzeniu serwisu.

Korzystając z programów, audytów jakościowych, audytów tajemniczego klienta, szkoleń technicznych jak i miękkich, cały czas mogę podnosić poziom świadczonych usług, co w dzisiejszych czasach jest bardzo pomocne w relacjach z coraz bardziej świadomymi i wymagającymi klientami. Marka, którą zdecydowałem się reprezentować do tego zobowiązuje, ale też i wymusza zachowanie najwyższych standardów. Dynamiczny rozwój motoryzacji spowodował potrzebę rozwoju sieci. W tak dużym gąszczu warsztatów Bosch Car Service poprzez wysoki poziom obsługi klientów, osiągnięty dzięki jasno określonemu programowi przez administratora, wciąż zachowuje pozycję lidera.

Marcin Tkaczyk, Bosch Car Service Auto Max, w sieci od marca 2019: Dlaczego zdecydowałem się przystąpić do sieci Bosch Car Service? Powodów było wiele – pierwszy może się wydać sentymentalny. Jako młody chłopak, jeszcze w czasach szkoły podstawowej, uwielbiałem obserwować to, co działo się w jednym z pierwszych serwisów Bosch, który powstał w latach 90. nieopodal mojego domu. Zachodnie samochody, profesjonalnie wyglądający warsztat i mechanicy – to była zupełnie inna jakość w porównaniu do innych warsztatów w okolicy, które wciąż wyglądały niemal tak samo, jak w czasach PRL-u. No i ta powszechna opinia, że to serwis, który jako jeden z niewielu naprawdę radzi sobie z nowoczesnymi samochodami, pojawiającymi się wówczas w większych ilościach na naszych drogach. Wtedy marzyłem, żeby prowadzić taki warsztat, ale wydawało mi się to zupełnie nierealne. Kiedy po latach zacząłem prowadzić własny serwis samochodowy, nadal przez dłuższy czas myślałem, że przystąpienie do sieci Bosch jest poza moim zasięgiem. Rozwijałem firmę, inwestowałem w sprzęt, udało mi się zbudować zespół profesjonalnych mechaników, ale w pewnym momencie stwierdziłem, że żeby móc rozwijać się dalej, powinienem przystąpić do sieci, która nie tylko pozwoli mi pracować pod rozpoznawalnym i budzącym zaufanie klientów szyldem, ale też ułatwi dostosowywanie profilu działalności do wymagań zmieniającego się rynku. Policzyłem korzyści oraz koszty i uznałem, że przystąpienie do sieci Bosch Car Service będzie dla mojej firmy najlepszym rozwiązaniem.

Bosch Car Service Auto Max Foto: Bosch Car Service
Bosch Car Service Auto Max

Marka Bosch jest absolutnie wyjątkowa – nie dość że jest rozpoznawalna wśród klientów niezależnie od grupy wiekowej – niczym McDonald's czy Coca Cola, to jeszcze kojarzy się wszystkim z najwyższą jakością, solidnością i niezawodnością. Choć wymagało to inwestycji, wprowadzenia zmian w organizacji warsztatu, to z decyzji jestem zadowolony, podobnie, zadowoleni są też moi klienci. Mam poczucie, że współpraca z dużym, sprawdzonym, przewidywalnym partnerem, jakim jest sieć Bosch, daje gwarancję rozwoju, a jednocześnie pozwala zachować samodzielność i niezależność.

Znajdź najbliższy warsztat Bosch Car Service

Prowadzisz warsztat i chciałbyś dołączyć do sieci Bosch Car Service?