Auto Świat Porady Kupujesz filtr do samochodu, a w pudełku… niespodzianka

Kupujesz filtr do samochodu, a w pudełku… niespodzianka

Materiał reklamowy na zlecenie marki
MANN-FILTER

Nie jest prawdą, że wszystkie filtry montowane w samochodzie są takie same. Dobry filtr wyróżnia się długą żywotnością i skutecznością działania, która wprost przekłada się na ochronę silnika oraz bezpieczeństwo pasażerów. Teraz okazuje się, że filtry mogą mieć jeszcze jedną ważną cechę.

Nowe, bardziej ekologiczne filtry od MANN-FILTER, ta sama, najwyższa jakość.
MANN-FILTER
Nowe, bardziej ekologiczne filtry od MANN-FILTER, ta sama, najwyższa jakość.

Dobry filtr powietrza czy oleju montowany w samochodzie wyróżnia się skutecznością w zatrzymywaniu zanieczyszczeń. Im lepszy filtr, tym więcej zanieczyszczeń w powietrzu czy oleju jest on w stanie wychwycić i zatrzymać. Dobre filtry wyróżniają się też tym, że w miarę wypełniania się zanieczyszczeniami zachowują skuteczność filtracji zgodnie z wymaganiami producenta pojazdu. Dzięki temu filtr chroni silnik pojazdu przed uszkodzeniami oraz wydłuża jego żywotność. MANN-FILTER to oferta filtrów premium, która jest dostępna w blisko 200 krajach. Znana z jakości marka idzie teraz o krok dalej. Za sprawą zaprezentowanej właśnie innowacyjnej technologii filtry MANN-FILTER nowej generacji stają się rozpoznawalne natychmiast po wyjęciu z pudełka.

Mniej składników ropopochodnych w filtrach

Dotychczas wkłady celulozowe filtrów samochodowych impregnowane były żywicą fenolową – substancją wytwarzaną na bazie surowców ropopochodnych. Impregnacja wkładu celulozowego filtra jest niezbędna, aby zachowywał on odpowiednią stabilność i trwałość w trudnych warunkach pracy. MANN-FILTER opracował filtry, w których proces impregnacji żywicą fenolową został w znacznej mierze zastąpiony przez impregnację ligniną – naturalnym surowcem pochodzenia roślinnego. Lignina to biopolimer występujący w drewnie.

Zrównoważony rozwój w produkcji filtrów – mniej ropy, mniej CO₂

W praktyce nowa technologia pozwala na zredukowanie emisji CO₂ powiązanej z produkcją filtrów o 5 proc. oraz zmniejszenie zawartości produktów ropopochodnych w impregnacie stosowanym do zabezpieczania wkładów celulozowych filtrów używanych w pojazdach o 27 proc. Biorąc pod uwagę masową produkcję i masowe zużycie filtrów w motoryzacji, to ogromny krok w stronę zrównoważonego transportu. Nie trzeba dodawać, że również opakowania filtrów MANN-FILTER oferowanych na rynek warsztatowy są wytwarzane z wykorzystaniem materiałów pochodzących z recyklingu.

Nowe filtry łatwo rozpoznasz już na pierwszy rzut oka i… nie tylko

Filtry impregnowane ligniną mają wyraźny brązowy odcień i charakterystyczny, naturalny zapach.
Filtry impregnowane ligniną mają wyraźny brązowy odcień i charakterystyczny, naturalny zapach.Żródło: MANN-FILTER

Niezależnie od tego, czy ktoś jest mechanikiem, czy majsterkowiczem, który samodzielnie naprawia swój samochód, nowy filtr rozpozna na pierwszy rzut oka: filtry impregnowane ligniną mają wyraźnie brązowy odcień, a także charakterystyczny, naturalny zapach. O tym, że mamy do czynienia z nowym, bardziej ekologicznym produktem, informuje znak na opakowaniu w postaci zielonego liścia.

Bardziej ekologiczne filtry MANN-FILTER: czy zmienia się ich skuteczność?

Producent nowych filtrów wyraźnie podkreśla, że wszelkie cechy użytkowe produktu, takie jak wydajność, odporność i trwałość, są takie same jak w przypadku filtrów starszej generacji. Jakość nowych filtrów pozostaje na tym samym, najwyższym poziomie. Nie zmienia się również ich cena, a zatem użytkownik nie ponosi żadnych kosztów związanych z wprowadzeniem nowego rozwiązania. Można mówić jedynie o korzyściach dla środowiska.

Szerokie zastosowanie nowych filtrów

Nowe filtry powietrza MANN-FILTER mogą być stosowane w ponad 70 mln samochodów osobowych i dostawczych wykorzystywanych na terenie Europy, a filtry oleju – w 17,6 mln pojazdów. Firma MANN+HUMMEL, producent marki MANN-FILTER, nie wprowadza dodatkowej linii produktowej, lecz stopniowo zastępuje dotychczas produkowane filtry nowym rozwiązaniem. Klient – czy to warsztat, czy majsterkowicz – nie musi zastanawiać się nad tym, jaki filtr kupić. Wybierając produkty MANN-FILTER, prędzej czy później wyjmie z pudełka lekko brązowy, charakterystycznie pachnący filtr – oto nowy, przyjazny dla środowiska produkt.

MANN-FILTER stale poszerza swój asortyment o kolejne przyjazne środowisku filtry, dążąc do pełnej implementacji nowej technologii bez potrzeby jakichkolwiek poświęceń ze strony odbiorcy: nie zmienia się jakość, wydajność, trwałość, bez zmian pozostają także ceny filtrów.

Materiał reklamowy na zlecenie marki
MANN-FILTER