Przypomnę, że Jean Redele wraz z ojcem sprzedawał samochody firmy Renault. W 1952 r. wykorzystując podzespoły małego Renault 4CV zbudował pierwszy samochód własnej konstrukcji. Wkrótce, dzięki pomocy Renault, powstała w Dieppe nowa firma - Automobiles Alpine, która od samego początku należała do Renault. Na salonie paryskim w 1954 r. pokazano po raz pierwszy model Alpine 106 przygotowany do produkcji seryjnej. Samochód ten, tak jak pierwowzór, budowany był w oparciu o podzespoły 4CV. Seryjna produkcja ruszyła w 1955 r. Model 106 wyposażony był w silnik czterocylindrowy, rzędowy, górnozaworowy, chłodzony cieczą, o pojemności 747 ccm i mocy 21 KM. Rozwijał prędkość 115 km/h. Kolejny model, oznaczony jako A-106/1063 "Mile Miles", miał silnik o pojemności 747 ccm, ale mocy 40 KM. Napęd na tylne koła przekazywany był poprzez 5-biegową przekładnię Claude i osiągał prędkość 148 km/h. Później zastosowano gaźnik Webera, uzyskując moc 42 KM i podnosząc maksymalną prędkość do 153 km/h.
Alpine 106 1955 Francja
Firmę Alpine prezentowałem nie tak dawno przy okazji demonstrowania projektowanego przez Michelottiego kabrioletu. Obecnie przedstawiany jest pierwszym modelem 106 z seryjnej produkcji rozpoczętej w 1955 r.