Twórcy AutoMapy przyzwyczaili nas do stale rosnącej użyteczności i funkcjonalności systemu. Także tym razem korzystający z nawigacji nie będą zawiedzeni. Czym różni się nowa wersja od poprzedniej? Nowością jest funkcja, która przyda się początkującym użytkownikom, bądź osobom, które preferują proste w obsłudze urządzenia elektroniczne. Chodzi o układ menu, który został rozdzielony na wersję podstawową i dla zaawansowanych. Przy wersji podstawowej w menu znikną nam niektóre rzadziej wykorzystywane przyciski funkcyjne, a program przybierze postać, w której poszczególne operacje będzie można wykonać w jeden prosty sposób.
Dla tych, którzy czasem nie mogą się powstrzymać, by przycisnąć mocniej pedał gazu, oraz tym, którzy za kierownicą bywają rozkojarzeni i nie kontrolują wskazań szybkościomierza, z pewnością przyda się też funkcja ostrzegania o przekroczeniu bezpiecznej prędkości na danej kategorii drogi.
W AutoMapie 4.1 położono ogromny nacisk na cechę szczególnie wyróżniającą ją wśród innych systemów nawigacji, a mianowicie na dokładność i szczegółowość danych. Świadczą o tym następujące usprawnienia:- ulepszone algorytmy wyświetlania tras, zwłaszcza optymalnych;- liczne rozszerzenia komunikatów nawigacyjnych;- zwiększona dokładność współrzędnych GPS (dodane sekundy!);- zwiększona dokładność obrysów budynków;- wyświetlanie nazw akwenów wodnych – szczególnie przydatne amatorom sportów wodnych, wędkarzomi turystom.
AutoMapę Europy wzbogacono o mapy kolejnych państw: Albanii, Bośni, Chorwacji, Estonii, Litwy, Łotwy, Mołdawii, Rumunii, Serbii i Słowenii. Wynika to zrosnącego zainteresowania osób podróżujących do tych Państw, szczególnie w celach turystycznych. Celem twórców AutoMapy jest stałe udoskonalanie tego systemu nawigacji, by ułatwić jego użytkownikom swobodne podróżowanie po całej Europie, nawet po najdalszych isłabo poznanych rejonach Starego Kontynentu.
Jednym z ważnych źródeł sukcesu AutoMapy jest bliska współpraca twórcówz użytkownikami systemu. Analizowany jest każdy sygnał przekazywany przez użytkowników, a wiele z ich sugestii trafia do kolejnych wersji oprogramowania, którego fragmenty są „otwarte” dla użytkowników. Mogąoni samodzielnie wpływać na jego architekturę i sposób działania.
Kierowca może np.tymczasowo zablokować dany odcinek drogi, wiedząc o planowanym remoncie lub utrudnieniach w ruchu. Dla osób o słabszym wzroku przewidziano możliwość regulacji wielkości nazw ulic, po których się poruszamy, natomiast przejrzystość prezentowanej trasy zapewnia funkcja regulowania skali od jakiej wyświetlane są drogi lokalne.
Osoby korzystające z telefonów wyposażonych w GPS będą mogły teraz korzystać z nawigacji i telefonu równocześnie. AutoMapa sama wyciszy się na czas trwającego połączenia, bez konieczności wyłączania aplikacji.
Te wszystkie nowe funkcje i ulepszenia wersji 4.1 sprawiają, że AutoMapa niezmiennie od pięciu pozostaje najbardziej zaawansowanym systemem nawigacji samochodowej dostępnym na polskim rynku.