Stąd właśnie nazwa tej opony: Zero, czyli brak ograniczeń. Słowo "Rosso" (po włosku czerwony) dodano, bo określenie to zawsze symbolizowało we Włoszech namiętność do jazdy szybkimi samochodami. P Zero Rosso została już homologowana do Audi TT oraz RS4, przewidziana jest także do Ferrari, Porsche, sportowych BMW, Mercedesów. Tradycje konstruowania opon wyczynowych w Pirelli zaczęły się 25 lat temu, kiedy to powstała opona P7. Dzięki niej odnosiła wielkie sukcesy Lancia Stratos. Zmieniały się samochody, musiały zmieniać się także opony. Oprócz dużych wytrzymałości zaczęto od nich wymagać także komfortu, cichej pracy, a przede wszystkim doskonałej przyczepności na suchej oraz mokrej nawierzchni. Z myślą o najszybszych samochodach Pirelli stworzyło system P Zero, w którym opony na przedniej osi mają inną rzeźbę bieżnika niż na tylnej. W nowej oponie P Zero Rosso wprowadzono wiele rozwiązań poprawiających jej zachowanie w ekstremalnych warunkach. Podczas produkcji zautomatyzowany system Flexi umożliwia stałą kontrolę napięcia materiału opasującego karkas opony. W efekcie uzyskuje się idealne toczenie opony oraz lepszą jej przyczepność. Dzięki zastosowaniu lżejszej o 20 proc. taśmy stalowej o podwyższonej wytrzymałości masa opony jest mniejsza, napięcia toczenia są bardziej równomiernie rozłożone, opona ma większe możliwości "wybierania" nierówności jezdni. Ponadto dzięki opracowaniu nowej rzeźby bieżnika (wzór wielopierścieniowy) w dwóch wersjach: asymetrycznej i kierunkowej, udało się nie tylko zwiększyć przyczepność opony, ale także radykalnie zmniejszyć hałas powstający podczas toczenia. Rzeźba bieżnika składa się z centralnego użebrowania "semi-slick" gwarantującego przyczepność podczas przyspieszania, a zewnętrzne bloki bieżnika zapewniają maksymalne trzymanie na suchej nawierzchni. Wewnętrzny segment obwodowy odprowadza wodę podczas jazdy na mokrej nawierzchni. Podczas jazd testowych na torze pokrytym kilkumilimetrową warstwą wody auta z najnowszymi Pirelli P Zero umożliwiały wyhamowanie z "setki" do zera na odcinku krótszym średnio o 1,5 do 2 metrów niż takie same auta "obute" w opony tej samej klasy innych firm. Pomiary wykonywane były wielokrotnie na profesjonalnej aparaturze służącej do pomiarów opóźnień podczas hamowania (tzw. piąte koło połączone z komputerem), auta były takie same, nie mogło być więc mowy o przypadkowości.R.D.
Bez limitu
Na specjalnym pokazie połączonym z jazdami testowymi na torze, zorganizowanym na Florydzie, zaproszeni dziennikarze i fachowcy z branży motoryzacyjnej z całego świata mieli okazję zapoznać się z niezwykłym osiągnięciem samochodowej technologii oponiarskiej, oponą Pirelli P Zero Rosso. Na czym polega jej niezwykłość? Jest to pierwsza na świecie opona o nie limitowanym indeksie prędkości.