Pierwszym samochodem był produkowany od 1928 roku licencyjny Austin Seven. W 1931 roku w BMW skonstruowano pierwszy własny samochód z silnikiem 788 ccm, a w 1933 roku pierwszy sześciocylindrowy silnik BMW. Prezentowany model 315 produkowano w latach 1934-37. Fabrycznie samochód budowano w wielu wersjach nadwozia. Model ten karosowany był również przez wiele firm specjalizujących się w budowie nadwozi. Karoserię prezentowanego egzemplarza zbudowało przedsiębiorstwo Wendler. Łącznie zakłady opuściło 9765 samochodów tego modelu we wszystkich wersjach nadwozia. Auto było wyposażone w 34-konny, sześciocylindrowy, rzędowy, górnozaworowy silnik o pojemności 1490 ccm, zasilany dwoma gaźnikami Solex. Prędkość maksymalna dochodziła do 100 km/h. Skrzynia biegów była czteroprzekładniowa, całkowicie zsynchronizowana. Hamulce zastosowa- no mecha- niczne. Samochód spalał około 10 l na 100 km.
BMW 315 1934 Niemcy
Firmę BMW, czyli Bayerische Motoren Werke już prezentowałem. Przypomnę tylko, że głównym produktem koncernu były silniki lotnicze i motocykle.