Równolegle z prezentacją zupełnie nowego Mercedesa CL renomowany tuner Brabus prezentuje ekskluzywny zestaw tuningowy dla tego luksusowego coupe. I naprawdę warty jest on uwagi, ponieważ zmodyfikowane CL staje się dzięki niemu jednym z najmocniejszych i najszybszych GT świata.
Dla najmocniejszej wersji CL 600 przygotowano topowy, doładowany 12-cylindrowiec Brabus SV12 S Biturbo, którego pojemność zwiększono z 5,5 do 6,3 litra, a zarazem usztywniono kadłub silnika, użyto specjalnego wału korbowego, kutych tłoków, nowych wałków rozrządu, większej turbosprężarki, wydajniejszego układu chłodzenia, poprawionego układu dolotowego i wylotowego, sportowych katalizatorów i oczywiście przeprogramowanej jednostki sterującej. Wynik pracy odpowiada wysiłkowi. Moc 730 koni przy 5100 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 1320 Nm, który osiągalny jest już przy 2100 obr./min, to osiągi zasługujące na szacunek. Zgodnie z tym, do czego już wcześniej przyzwyczaił nas Brabus, również w CL moment obrotowy silnika SV12 S Biturbo ograniczono do 1100 Nm, co i tak nie przedłuży żywotności tylnych opon. O dokupieniu dyferencjału o zwiększonym tarciu pewnie żaden z klientów nie zapomni. Przeniesienie niebanalnej mocy na tylne koła zapewnia 5-biegowa przekładnia automatyczna.
Biorąc pod uwagę masywność auta, osiągi CL zapierają dech w piersiach: Brabus CL przyśpiesza od 0 do 100 km/h za równe 4 sekundy, 200 km/h osiąga w 11,9 s, a cała frajda kończy się dopiero przy 340 km/h, kiedy załącza się ogranicznik. Tuning dla słabszego CL 500 z wolnossącym 8-cylindrowcem zaczyna się na zestawie B8, który podwyższa moc do 419 KM, a kończy się na silniku Brabus 6,1 o mocy 462 koni i momencie obrotowym 615 Nm przy 3100 obr./min.
Brabus nie skupił się tylko na silnikach. Dla nowego CL opracował również zestaw aerodynamiczny, który obejmuje zoptymalizowany przedni zderzak z dużym wlotem powietrza, zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi i dodatkowymi światłami długimi, listwy progowe z oświetleniem LED oraz sportową nakładkę tylnego zderzaka, w którą po obu stronach wkomponowano podwójne końcówki sportowego tłumika (dostępny też bez tuningu silnika). Tył, podobnie jak progi, oświetlany jest trzema diodami LED, które włączają się przy otwarciu bagażnika.
Brabusa CL można wyposażyć w obręcze Monoblock o średnicy 18, 19, 20 i 21 cali, przy czym na największych kołach montowane są opony Pirelli lub Yokohama o wymiarach 255/30 ZR 21 z przodu i 285/30 ZR 21 z tyłu. Specjalny moduł obniża prześwit CL o 25 mm. Nad ponadprzeciętnymi osiągami czuwają ponadprzeciętne hamulce – z przodu 12-tłoczkowe z tarczami 380x36 mm, z tyłu 6-tłoczkowe z tarczami 355x28 mm.
Wnętrze Brabus może uszlachetnić ozdobnymi listwami progowymi ze swoim logo, sportowymi ergonomicznymi kierownicami i skórzaną tapicerką Mastik lub Alcantara.