Klientom, którzy zdecydują się na luksusowe coupe Mercedes-Benz CL, może się wydawać, że samochód jest zbyt konserwatywny. W tedy nie ma łatwiejszego rozwiązania, niż wybrać się do spółki Brabus i zamówić modyfikację Brabus SV12 S Biturbo.
Tuner w swoich materiałach podaje, że pojazd w chwili obecnej jest najszybszym i najmocniejszym 4-miejscowym coupe. Pod maską znajdziemy 12-cylindrowy silnik doładowany dwiema turbosprężarkami. Jednostka napędowa pochodząca z CL 600 została zwiększona z 5,5 do 6,3 l i oferuje moc 537 kW (730 KM) przy 5100 obr./min oraz moment obrotowy 1320 Nm od 2100 obr./min, który ograniczono jednak do 1100 Nm.
Silnik oprócz zwiększonej pojemności otrzymał także całą masę innych modyfikacji, takich jak większe turbosprężarki, dużą chłodnicę stłoczonego powietrza, zmodyfikowany układ wydechowy ze sportowym katalizatorem czy przeprogramowaną jednostkę sterującą. Jednostka zaspokoi także ekologów, gdyż spełnia normę Euro IV.
Przeniesieniem siły napędowej na tylne koła zajmuje się zmodyfikowany 5-biegowy automat. Na życzenie Brabus zamontuje w coupe dyferencjał samoblokujący.
Brabus SV12 S Biturbo Coupe może się pochwalić także piekielnymi osiągami. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 340 km/h. Od 0 do 100 km/h auto przyśpiesza w 4,0 s, a do 200 km/h rozpędza się w 11,9 s.
Do tych osiągów trzeba było dostosować także aerodynamikę auta, którą doprawiono zestawem spojlerów zestrojonym w tunelu aerodynamicznym.
Dwunastocylindrowe coupe nie jest żadną kruszynką, tak więc nie zaskakuje, że Brabus otrzymał nowe hamulce – z przodu o średnicy 380 mm z 12-tłoczkowymi zaciskami, z tyłu 355 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami. Brabus poszperał także przy systemie zawieszenia ABC, który znajduje się w wyposażeniu seryjnym, dzięki czemu udało się obniżyć prześwit o 25 mm.
Duży samochód wymaga także dużych kół. Brabus oferuje rozmiary od 18-21 cali. Największe dostępne koła to Brabus Monoblok VI w rozmiarze 9Jx21 z przodu i 10,5Jx21 z tyłu, na których zamontowano opony 265/30 ZR 21 i 295/30 ZR 21. Brabus poleca opony marek Pirelli lub Yokohama.
Żeby zapewnić optymalne przeniesienie siły napędowej na drogę, Brabus musiał poprawić również system stabilizacji, który zapewnia, by kierowca nie spalił tylnych opon zaraz przy pierwszym ruszaniu.
Brabus nie skupił się zaledwie na dużych osiągach i doskonałych właściwościach jezdnych, ale podrasował także wnętrze, które na żądanie klienta może otrzymać skórzaną tapicerkę Mastik lub Alcantara. Diody w progach oświetlają okolicę samochodu i zapala się w momencie, kiedy do samochodu zbliża się kierowca z kartą dostępu systemu keyless entry.
Za kompletny Brabus SV12 S Biturbo Coupe tuner żąda 178 980 euro, można jednak zmodyfikować samochód przywieziony przez klienta.