Były to angielskie wersje znanego jeszcze sprzed wojny dwulitrowego BMW. W latach 1947-50 montowano modele 400 (472 sztuki), 401 (611 sztuk) i 402 (23 sztuki). W 1960 r. z przedsiębiorstwa wydzielono specjalnie firmę Bristol Cars, która zajmuje się montażem samochodów do dzisiaj. Jej specjalnością są jednostkow bardzo szybkie, luksusowe i niezwykle drogie nawet jak na warunki zachodnie. Do 1958 r. używanodo ich napędu sprawdzonego sześciocylindrowego, rzędowego silnika BMW o pojemności 1971 ccm. Znany on był ze słynnego modelu 328.W zależności od kolejnych modyfikacji Bristole wyposażano w silniki o mocy 55, 80 i 100 KM. Pozwalały one osiągnąć prędkość od 130 do 160 km/h. Kiedy w latach sześćdziesiątych nowe modele stały się cięższe zaczęto poszukiwać nowej jednostki napędowej. Auta wymagały większych mocy, zastosowano więc w nich amerykańskie jednostki napędowe V8.Prezentowany samochód z serii 400 był pierwszym produkowanym przez firmę. Składano go ręcznie na drewnianym szkielecie. Stalowe lub aluminiowe nadwozie można śmiało uznać za kolejny model przedwojennego BMW.
Bristol 400 1947 Anglia
Firma Bristol Aeroplane Co., która specjalizowała się w produkcji silników lotniczych, rozpoczęła budowanie samochodów dopiero w 1947 r.